Hoedoen.be

Legt stap voor stap uit hoe je iets doet

Hoe afwezigheid instellen in Hotmail en Outlook.com?

Een afwezigheidsassistent komt prima van pas als je bijvoorbeeld enkele weken op reis bent of tijdelijk onbeschikbaar bent. Maar is het ook mogelijk om een afwezigheidsassistent in te stellen in Hotmail (de nieuwe outlook.com dus)? Jazeker, deze pagina toont met een voorbeeld hoe je dat doet:

Stap 1 – Tandwiel rechtsboven > Opties

Klik rechtsboven wanneer je bent ingelogd in je account op het tandwiel. In het menu dat dan te voorschijn komt, kies je Opties.

hotmail afwezigheid instellen 1

Stap 2 – Automatische antwoorden

Selecteer onder Account beheren de optie “Automatische antwoorden bij afwezigheid verzenden”.

hotmail afwezigheid instellen 2

Stap 3 – Activeer hem + schrijf een boodschap

Vervolgens dien je 3 zaken te doen:
1) De optie ‘Automatische antwoorden bij afwezigheid verzenden naar personen die me een e-mail hebben gestuurd’ activeren
2) Een persoonlijke boodschap schrijven in dit genre:
Beste,
Bedankt voor uw e-mail. Van 1 juli tot 15 juli heb ik echter beperkte toegang tot mijn mailbox.
Nadien mag u van mij terug een antwoord verwachten.
Met vriendelijke groeten,
Johan
3) Tot slot op Opslaan klikken om de afwezigheidsassistent te activeren.

hotmail afwezigheid instellen 3

Stap 4 – Terug uitschakelen wanneer je terug bent

Vanaf nu krijgen mensen een automatisch antwoord op hun mails. Wanneer je terug bent, zet je je afwezigheidsassistent terug af door middel van het bolletje “Geen antwoord bij afwezigheid verzenden”.

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Twitter, Linkedin en Google+

Laatste berichten van Johan Van Asch (toon alles)

Eén reactie

Laat een reactie na