fbpx

Hoe Proximus/Belgacom klantendienst contacteren?

Wil je de Proximus klantendienst iets vragen over een factuur of heb je een technisch probleem? Dan kunnen we je hopelijk helpen met onderstaande informatie.

Als je de klantenservice van Proximus, het voormalige Belgacom, wil contacteren, heb je natuurlijk graag snel antwoord en dan zijn telefoon en e-mail de snelste manieren om in contact te komen:

1. Via telefoon

Bel 0800 22 800 vanuit België

Bel +32 475 15 60 00 vanuit het buitenland

De bereikbaarheid van de klantendienst is afhankelijk van je soort vraag:

TECHNISCHE PROBLEEM
= Maandag tot vrijdag: Van 8u00 tot 22u00
= Zaterdag, zondag & feestdagen: Van 9u00 tot 22u00

FACTUUR
= Maandag tot vrijdag: Van 8u00 tot 20u00
= Zaterdag: Van 9u00 tot 17u30
= Gesloten op zon- en feestdagen

COMMERCIËLE DIENST
= Maandag tot vrijdag: Van 8u00 tot 20u00
= Zaterdag: Van 9u00 tot 17u30
= Gesloten op zon- en feestdagen

2. Via chat/e-mail

Open de website via de button hieronder.

OPEN HIER DE WEBSITE >

Scroll vervolgens tot aan de footer en kies onderaan Support > Contact. Dan kan je rechtstreeks kiezen voor de opties chat met ons of stuur een e-mail

proximus klantendienst

3. Via Facebook

Of je kan ook altijd je vraag stellen via een Facebook bericht naar: https://www.facebook.com/proximus. Volgens Facebook antwoordt Proximus doorgaans binnen 1 dag.

Met dank aan: Proximus.be

OPEN HIER DE WEBSITE >

Tip: Valt je Proximus factuur te hoog uit?

Check dan zeker ook eens het aanbod van Scarlet, het dochterbedrijf van Proximus. Zij zijn een pak goedkoper dan Proximus wanneer het aankomt op GSM abonnementen, tv en internet 😉

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan (toon alles)

43 gedachten over “Hoe Proximus/Belgacom klantendienst contacteren?”

    1. Vande Velde Daniel ( ectgenote boeckx martine )

      hallo
      Ik ben nu drie jaar klant bij proximus , en pas nu heb ik er spijt van dat ik overgeschakeld ben naar proximus ! wij zij op 15 februari verhuist en krijg een factuur in de brievenbus met 59 euro aansluitings kosten erop ??? en dit als vaste klant , terwijl nieuwe klanten aansluitings kosten gratis krijgen , niet te verstaan , maar begrijpt het is staats bedrijf en moet geld opbrengen , om nadien uit te geven om hier of daar te sponseren , maar vaste klanten moeten betalen , gewoon discriminatie tussen nieuwe klanten en vaste klanten ! we zien wel en zullen waarschijnlijk dan ook overstappen naar een andere leverangsier zoals Orange of wie weet terug naar Telenet die wel gratis aansluiting doen ook bij vaste klanten !
      Boos is dit om je te maken en dan slaan ze nog de telefoon neer ! en intresserd zich niet eens als je wilt veranderen maar betalen zul je !

  1. De kerpel claire

    Kan het zijn dat u na 19 uur mensen contacteren om te zien of ik nog goekoper kan geholpen worden via proximus, daarbij beld de zogenaamde medewerker van proximus met een geheim nummer dit lijkt me op zijn minst verdacht als hij zegd bij mij te kunnen zien of ik goedkoper kan bellen enz…..

  2. Geachte heer ,mevrouw,
    Nogmaals het navolgende;
    In de vorige nota heb ik u dit al laten weten;
    Tot op heden heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen van mijn verzoek tot stopzetting van;
    tv-bundel: All Sports 089463023 Oktober 14,95
    Nogmaals het verzoek van stopzettiong van all sports omdat deze totaal niet voldoet aan mijn verwachtingen.
    Voor 29-11-2016 zal ik u overmaken. 68,90 € -14,95 € = 53,95 €

    Mocht u niet aan mijn verzoek voldoen, dan wil ik per 01-01-2017 het TV abonnement stopzetten. De romslomp met u TV aansluiting/aanbiedingen en de reakties hierop etc. is mij veel de lasting en zeer klantonvriendelijk. De internet aansluiting en mijn abonnement op de gsm nummers worden nog door mij aan gehouden. Jammer en spijtig dat u op die manier met u vast klanten omgaat.
    Gelieve mij met spoed deze bevestiging van stopzetting toe te sturen en vanaf de volgende faktuur wens ik deze betaling van 14,95 niet meer te ontvangen.
    Van beide verzoeken heb ikinmiddels een copy gemaakt en dit om volgende ergenis te voorkomen, indien ik hierop geen antwoord zou mogen ontvangen.

    P.s. Zal proberen deze E mail nog door te sturen naar een of andere afdeling van Proximus. ( allemaal extra werk en rompslomp allen maar om een supplement te kunnen stopzetten!!!!

    Met vriendelijke groeten,

    Mr. Fred Maessen

    1. Dag Fred, wij van Hoedoen.be kunnen je hier helaas niet mee helpen. We hebben niets met Belgacom/Proximus, we schrijven enkel hierboven neer hoe je hen kan contacteren. Gebruik dus bovenstaande informatie om je klacht aan hen door te geven. Succes!

  3. Heel ontevreden voor omschakeling tuttimus , aanvraag gedaan op 16/11 , telkens werd er gezegd in orde , tot 1 week later niks in orde , tweede aanvraag , in orde , nl op 2 dec techniek er komen komt niet en order terug niet in orde , valse beloftes en belovingen , leggen af als je wat je stem verheft , krijg geen mails over orders ,enz
    Klant koning zeggen ze , noppes , heel ontevreden , drie klachten ingediend , kan zo niet , als je moer betalen moeten wij ook correct zijn

  4. mijn smartphione laat mij weten dat mijn internet al op is en ik gebruik dat zelden…om 5.14 krijg ik hierover een melding ….al drie keer klachten gestuurd maar natuurlijk geen antwoord telefoneren duurt uren !!!!

  5. nog nooit zoveel problemen gehad met verhuis,
    iemand aan de lijn krijgen amaiiiiiiiiiiii
    2x factuur betaald en nog aan krijgen openstaand saldo ,
    en dan zeggen dat alles in orde is ,als ik zo mijn werk doe ,kan ik wel
    gaan stempelen ,zeker weten ,

  6. Op 4 januari ruilde ik 3700 punten in voor een doos Neuhaus pralinen
    Tot op heden(11 februari niets ontvangen)
    Blijft nog steeds moeilijk om contact op te nemen met proximus…
    Waarom kan dit niet met een mail?

    1. Dag Jan, jammer genoeg kunnen we je hier niet mee helpen. Hoedoen.be heeft immers niets te maken met Belgacom. We proberen op deze pagina enkel uit te leggen hoe je de klantendienst van Belgacom kan bereiken. Succes!

  7. Geachte heren,
    Mijn moeder met name Walraevens Josephine klantnummer 606569792 werd in november 2016 opgenomen in een rust en verzorgingstehuis en gaf mij haar zoon de opdracht om haar abonnement op te zeggen.
    In december kregen we een afrekening met een saldo in haar voordeel, daar ze haar betalingen deed via domiciliëring ging ik ervan uit dat jullie via deze weg het bedrag zouden terug storten. Maar na vier maanden is dit nog steeds niet het geval. Wat moet ik hier aan doen?

    1. Nick Van Ranst

      Dag Leo, wij van HOEDOEN.BE hebben niets te maken met Belgacom. Daarom kunnen we je niet verder helpen. We proberen op deze pagina enkel uit te leggen hoe je de klantendienst van Belgacom kan contacteren. Hopelijk kan je hier mee verder.

  8. Beste,
    Ik zoek reeds enige tijd nr het mailadres/webformulier van Proximus.
    Als ik hen via Twitter contacteer geven ze enkel mee HOE ik een klacht kan doorgeven, maar niet de link!
    Uw bovenstaande link werkt ook niet en ik weiger om nog telefonisch contact met hen op te nemen aangezien ik reeds 2maal een verschillend antwoord heb gekregen op dezelfde vraag.

    *zucht*

    1. Nick Van Ranst

      Bedankt voor het melden dat onze informatie niet accuraat was. We hebben het aangepast. Jammer genoeg hebben ze geen webformulier of mail waarop je Proximus direct kan bereiken.

  9. Proximus is een kl…boeltje
    Kreeg een inregelstellingsfactuur van 420€
    Betaal netjes en met bewijs iedere maand de factuur die zij opsturen en dan toch na een jaar een in regelstellingsfactuur
    Begrijpe wie kan en zeker geen uitleg te krijgen
    Ga even kijken bij hun collega’s

  10. schandalig ik kocht gisteren een gsm in een proximus winkel en in de doos geen gsm maar 2 baterijen en papier voel me echt bedrogen ik hoop als ik morgen nog maar eens terug ga vandaag ook terug geweest en dan beweerde de verkoopster dat ik dat er in zou gestoken hebben thuis ? echt voel me zo slecht en bedrogen hoop dat ik waarvoor ik betaald heb het ook werkelijk krijg vind het zo erg

    1. Klopt, dit zou alles een beetje makkelijker maken. Ik denk wel dat hun mailbox dan zou ontploffen… Vandaar dat ze gebruik maken van “veelgestelde vragen” en hun forum. Dikwijls vind je daar al je antwoord terug. Je zou natuurlijk ook altijd eens je vraag kunnen stellen via Facebook: https://www.facebook.com/proximus. Er staat bij dat Proximus doorgaans antwoord binnen 1 dag.

  11. proximus belt ons al gedurend 4 op van smorgens 8 uur tot savonds 20.00uur en ze krijgen dit niet opgelost, soms engels en franstalige die we niet verstaan, als dan vraagt waar ze mij kunnen me helpen zeg waarmee kan ik u helpen ,want zij bellen mij ik hun niet ,dan komen ze uit de lucht gevallen ,foutje in systeem of kijken ben zo terug (dit al 4 dagen ????),het is hier niks dan telefoon afsluiten, en terug opnemen vandaag is nog maar 14.30uur al bijna +- 50 oproepen PLEZANT he

  12. Proximus ik ben jullie kotsbeu ?????00/200 ik ben helemaal niet te vreden. Jullie zijn oplichters en leugenaars en profiteren graag van mensen. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar Telenet en daar ben ik dik te vrede! Super vriendelijke mensen bij de klantendienst van Telenet ??????

    1. Vande Velde Daniel ( ectgenote boeckx martine )

      KA
      Is juist wat U schrijft , ik versta nog steeds niet waarom ik Telenet heb verlaten over drie jaar om bij proximus te gaan ???Staats bedrijven zoals proximus maken ze zelf verschil tussen nieuwe klanten en bestaande klanten , wat betrefd aansluiting ??? bestaande klanten moeten betalen , dit heb je niet bij Telenet elke klant bij Telenet is een klant die ze ten volle willen houden ! Bij Proximus kan het hen niet schelen of je over stap naar een ander leverangsier ! je bent een nummer , en niet bij Telenet !

  13. Beste,heb meer dan 40 minuten aan de lijn gehangen,jammer genoeg heb ik het onderspit moeten delven.Vorige maand heeft men beloofd dat de huur van het beruchte telefoon er niet meer bij zou staan,nieuwe factuur december jammer maar helaas aanrekening van de ondertussen al jaren afbetaalde telefoon weer op factuur.Kijk,dit is het telefoon van mijn 91 jarige moeder,deze dame kan niet meer wennen aan een nieuw toestel,dit is het enige sociaal contact die deze dame nog heeft.Het is schandalig hoe jullie met klanten omgaan.Ik wil graag asap hierover gecontacteerd worden..Ik ga ook nog even zien wat de pers hier over zegt.Met groet Poppe

    1. Vande Velde Daniel ( ectgenote boeckx martine )

      Arlette , moet je zeker doen eens overwegen met naar de pers te stappen , het is een staats bedrijf en alleen geld teld of je nu klant ben of nieuwe klant maak wel een verschil nieuwe klanten moeten geen aansluiting betalen oudere en bestaande klanten moeten wel aansluitingen betalen ??? klanten zijn bij proximus nummers , bij anderen spreken ze je aan met je naam zoals bij ORANGE of TELENET !

  14. Vandenheuvel NANCY

    Schandalig ik probeer al dagen een klacht bij jullie binnen krijgen en dat lukt maar niet. al vanalles geprobeerd maar van kaske naar de muur sturen jullie ons , ongelooflijk een provider die geen mail adres geeft hoe belachelijk!!¡!!!!? Komt wel goed uit voor jullie zo moeten jullie de mensen niet helpen. Awel ik ga Sevens op zoek naar een andere provider,want ben jullie kotsbeu!!!!!!

  15. hendriks joanna

    ik probeer al een half uur naar jullie te bellen omdat ik problemen heb met de tv decoder die start niet op het blijft altijd het proximus logo of knoop aangeven en als ik probeer te bellen is het altijd de bezet toon ik geraak dus niet binnen bij jullie om het probleem te melden
    groetjes mevrouw Vorsselmans tel 0496067776 en klant nr 617594627

  16. rombouts emiel

    heb meer dan drie geen tv door storing bij proximus. telefoon was ook steeds bezet dan maar gaan slapen. hoop dat de rekening ook evenredig wordt aangepast.

  17. 12-01-2018

    Ik vind het schandalig dat ik niet via e-mail kan reclameren over de storing die de afgelopen dagen is geweest. Proximus biedt zijn klanten die niet naar de tv konden kijken een vergoeding van 2 weken gratis kijken. Ik heb internet nodig om via sateliet tv te kunnen kijken en dus niet om vai de diensten van Proximus. Nu heb ik de afgelopen 3 dagen nagenoeg geen tv kunnen kijken en ik heb ontzettend veel problemen gehad met internet. Nu probeer ik op allerlei manieren om met Proximus in contact te komen ivm. een schadevergoeding. Ik heb geen facebook of twitter.
    Is er geen manier om dit op een normale manier op te lossen.
    Bellen is ook geen optie omdat je niemand aan de lijn krijgt die je eventueel met verstand van zaken verder kan helpen

    1. De Smet Philip

      Vind het ook schandalig. Waarom kunnen mensen niet mailen naar Proximus indien er een storing is. Nee constant bellen en dan geven ze eerst van alles: toets 1 voor dit, toets 2 voor dit. Enz… en als je dan een nummer intikt, weer toets 1 voor dit, toets 2 voor dit, enz… Iedereen moet al bijna voor ingenieur gestudeerd hebben, vooraleer bij de juiste dienst te geraken.

  18. Wesenbeek Liliane

    Ik heb een op tyt gehad en mij mobiel internet is automatisch op gegaan. Nu heb ik een verbruik zonder dat ik het weet van 73.7192€ ‘Miets ik aan fietsen was. Ik vind dat niet rechtvaardig dat ik moet betalen. Zonder. Dat ik er gebruik van heb gemaakt. Dat komt bij mij mormaal rekening van maandelijks 12 €. Zit ik ne met een totaal van 102,84.

  19. roger van lint

    om 16h45 heb ik 080022800 lijn op gebeld om hulp te vragen ik krijg geen mails meer binnen een dame van proximus staat me te woord na verschilende vragen begint die dame me belachelijk te maken om dat ik niet wist wat ze juist bedoelde het is de eerste keer dat ik met zo een arogancie behandeld wordt dus ik krijg geen mails meer binnen ik overweeg naar telenet over te stappen mijn telefoon nummer is 022691161 en daar sta ik nu

    1. Dag Jorg, bedankt voor je opmerking. Proximus heeft inderdaad zijn uren van bereikbaarheid aangepast volgens het soort van vraag. We hebben het artikel een update gegeven. Thanks! 😉

  20. DEBEUF Eugeen

    sedert vrijdag 24 juli 2020 ieder uur opgebeld door proximus.Bij het opnemen geen antwoord. met het nummer 080022800 gebeld geraken daar niet binnen.Het bandje speelt af : is het dit nummer druk 1.Bij het indrukken van 1 geen reactie meer.Ik heb nu zeker al 1 uur proberen contact te krijgen maar geen geluk.
    Als proximus tot vervelens toe zelf belt, staat er onder messeng wat wil zeggen ROMMEL wat ik nu geloof.

  21. Ik heb problemen met mijn digibox of met mijn b box3 als ik mijn TV dagelijks aanzet valt mijn beeld altijd weg ikwil graag mijn twee toestellen vervangen we zijn toch al een jaar of 4 al Proximus klant en de vraag is hoe ik dat kan op lossen.

  22. dag
    ik word vaker peer week opgebelt door ‘mensen over internetgedoe
    ,mij moeder ook

    nr niet bekend
    hoe of waar kan ik dat stoppen

  23. MEERS Christine

    Ik wilde overstappen van Telenet naar Proximus. Voor wat mijn GSM betreft ging dat inderdaad heel vlug. Op een aansluiting van mijn internet en TV bij Proximus wacht ik al MAANDEN. De wel heel vriendelijke dame aan de telefoon verzekerde me dat het in orde komt (met de Fyber aansluiting) . Maar kan me absoluut niet zeggen wanneer…
    Gelukkig zijn mijn abo’s voor TV en internet bij Telenet nog niet afgesloten, dus echt last heb ik niet wat dat betreft. Ik heb me voorgenomen dat ik, als ik VOOR 1 APRIL nog steeds geen nieuws van Proximus krijg dat het alsnog heel binnenkort in orde komt, terug naar Telenet ga…

  24. borremans lisette

    .bij ons in het appartements gebouw
    hebben ze fiber flex komen leggen ze hebben los door de afvoerbuisen geboord als het regend stroomt het water uit de gevel en binnen komt het vocht er ook door en shimmel en stinken dit is al 3 weken het beheer is er met bezig maar nog altijd niet gezegt wanneer ze komen

  25. Ben al meer dan een week met proximus in onderhandeling om mijn wifi sterker te maken op de slaapkamer. Deze morgen had ik eindelijk een bekwame man die me geholmpen heeft maar hij kon niet de wifi op mijn smarttv herstellen. Dus belde ik terug. weer meer dan een uur verloren. de dame moest alles gaan vragen want was nog in opleiding. metr alle begrip maar als je al zo lang iets probeert in orde te krijgen… Ze zouden een nieuwe router brengen morgen maar de man van deze morgen heeft die geannuleerd want zei dat ik dan nog méér problemen zou krijgen. Nu heb ik nog een beetje TV maar kan niet naar mijn opnames of programma’s opnemen want ze hebben mijn router gereset. Ook geen goeie set. Er zijn daar geen bekwame mensen meer!
    Ik ben al altijd di 50 jaar klant bij Proximus en word het nu echt wel beu!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *