fbpx

Hoe contacteer ik AliExpress klantendienst?

Hoe contacteer ik de Aliexpress klantendienst? Als je klant bent of wil worden bij Aliexpress.com dan vind je slechts een beperkt aantal mogelijkheden terug om hun klantendienst te contacteren.

Als je de klantenservice van Aliexpress wil contacteren, heb je natuurlijk graag snel antwoord en dan zijn telefoon en e-mail vaak de goede manieren om in contact te komen. In dit geval echter is het niet mogelijk om te bellen of e-mailen naar Aliexpress. Zij werken altijd eerst via chat en geven hun telefoonnummer pas vrij in de chatconversatie als het nodig is om te bellen.

Je wordt wel meteen geholpen dus op zich is het wel een goede oplossing. Concreet doe je dus het volgende:

1. Open de website

Ga naar de Nederlandse versie van Aliexpress.com door te klikken op volgende button:

OPEN HIER DE WEBSITE >

2. Kies bovenaan de pagina ‘Help’ > Klantenservice

3. Scroll helemaal naar beneden, waar je de knop ‘Praat nu’ ziet.

Vervolgens kies je een categorie en kan je praten met een medewerker over je probleem. Deze knop brengt je trouwens 24/7 rechtstreeks in contact met de Aliexpress klantendienst.

4. Oplossing

De klantenservice zal je nu verder helpen om je een oplossing te bezorgen. Indien ze je online geen oplossing kunnen bezorgen, geven ze je het telefoonnummer, maar dat doen ze slechts in uitzonderlijke gevallen.

Zo ben je weer verder geholpen!

Met dank aan: AliExpress.com

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan (toon alles)

20 gedachten over “Hoe contacteer ik AliExpress klantendienst?”

  1. Viviane De Coster

    Beste,
    Betreft bestelling 95244123718803.
    Zou het mogelijk zijn om eens na te zien of ik soms niet 2x hetzelfde product,nl “ 2x car side door rearview mirror frame covertrim ABS Chrome decoration left and right for Renault Kadjar 2015 2016 2017 2018”, besteld heb ?
    Zo ja, mag u er één annuleren en terugbetalen.
    Ook had ik de dag voordien nog een Chromé sierstrip voor achterklep Renault Kadjar besteld.
    Hiervoor kan ik geen bestelnr terugvinden.
    Kunnen jullie even nazien of deze bestelling/betaling OK is aub ?
    Alvast bedankt.
    Vriendelijke groeten,
    Viviane De Coster
    0485371604

    1. Nick Van Ranst

      Dag Viviane, jammer genoeg kunnen we je daar niet mee helpen aangezien we zelf niets met Aliexpress te maken hebben. We proberen op deze pagina enkel duidelijk te maken hoe je hen kan contacteren. Succes!

  2. ik wil wat bestellen maar heb volgens aliexpress al een account ik heb vroeger wel eens wat besteld maar weet het w,woord niet meer ik kan niet bestellen omdat ik die oude account nog hebt ik ben geen held op de computer dus jammer dat dit zoveel moeite kost en ik er nu niets kan bestellen. ik kan ook het w.woord niet veranderen.

    1. Johan Van Asch

      Hallo Alberta,
      Aliexpress start gesprekken altijd via chat. Als ze er via chat niet tot een oplossing komen, geven ze een telefoonnummer vrij maar dat gebeurt hoogst uitzonderlijk. Probeer het dus zeker eerst eens via chat als je een vraag voor ze hebt.

  3. Verheyden Jimmy

    Heb een artikel betaald op 6/5/2019 en nu krijg ik bericht dat ze het niet verzenden omdat ik dit niet betaald zou hebben

    1. Ben al maanden bezig om mijn geld of mijn bestellingen te krijgen zonder suces heb al de bewijzen bij gehouden is nu al bijna een jaar dat dit bezig is dus u bestelling of geld zie niet meer terug wil toch toch een klacht indienen maar weet niet bij wie .Ben echt boos
      Zelf met chat is een robot die spreek ze kunnen je niet helpen
      Mvg

      1. Dag Marina, ik heb eindeloos veel zendingen en ook met bewijs, heel veel zelfs, ook over wat met achterhoud enz. neem maar eens een kijkje op mijn link, ik ben er nog maar pas aan bezig, komen nog honderden documenten en foto’s bij, bij alle chinezen ma nie bij den deze ;-p

  4. peter Van poucke

    die chat is een bot, en na enkele antwoorden krijg ik niets meer te horen.
    Ik heb dan voor mijn probleem maar een klacht en rechtzaak opgestart

  5. Koenraad Lemmens

    Klantenservice bij Aliexpress is eigenlijk onbestaande. De chat service is eigenlijk een klucht en begint steeds weer met de zelfde robot zinnen en als de chat dan eindelijk toch wordt overgenomen door een persoon, begint de chat steeds weer van voor af aan met weer de zelfde standaard zinnetjes en met de zelfde robot oplossingen zoals ‘ contacteer de verkoper ‘. Aliexpress is alleen geschikt om wat goedkope prullen te kopen maar koop nooit via Aliexpress waardevolle zaken, als er iets misloopt ben je gegarandeerd de sigaar. Voor mij nooit meer Aliexpress

  6. Ook ik kan niet in contact komen met Aliexpres, kom niet verder dan de Chatrobot, wat een schandalige en zielige bedoeningen daar. Ben inmiddels al voor meer dan € 200,00 de boot in gegaan.

  7. Ooit fan van Aliexpress.. totdat ik iets duurders kocht.. dat was defect en de verkoper wil dat je het terug stuurt op je eigen kosten wat duurder is dan het in de prullenbak te mikken.. escalatie bij AliExpress en ook zij roepen jammer maar helaas.. Waardeloos.. na 2 jaar zo’n gedoe.. 40 euro in de boot.. nooit meer!!!

  8. ik zag een kappers schaar xinyi us 4.99 16 cm professionele kapsel mr scissols store ( ik keek de zelfde dag en toen was ie weg ? graag reactie

  9. Lemmens Jean Marie

    Hallo ik heb een ZEER groot probleem met een shop bij Aliexpres het is de shop910431085 store deze verkoop zeer mooie coins ???? Op foto men besteld en betaald maar dan komt het zeer lang wachten dan krijgt men het goede nieuws bestelling geleverd maar waar ???ik wacht al meer dan 1 jaar op coins en niet altijd wacht komt maar er komt niets dit is een schande het lijkt wel een trui dat men veel besteld ook andere zaken die wel komen maar u hoofd bestelling komt nooit dit lijkt echt op Fransen op grote schaal zal dit dan ook melden bij de dienst van test aankoop zo dat zij verdere stappen kunnen onder nemen tegen deze coruptie gr. Een teleur gestelde klant.

  10. Thierry De Coninck

    Beste, ik heb een 3d printer gekocht bij Ali. Bij nazicht bleek de verzending geannuleerd te zijn in oktober 2020, waar mijn bestelling dateert van maart 2021. Na verschillende keren de seller gecontacteerd te hebben zonder respons, kreeg ik ineens het voorstel dat hij mij 1 euro zou refunden Nadat ik mijn bestelling zou ontvangen. Het dispute en het order werden ge finished, ik heb de bestelling nooit ontvangen, en ik ben mijn geld kwijt. Ik kan niemand meer contacteren bij Ali. Dit is oplichterij.

  11. Gregory Roose

    Probleem is dat ik niet kan inloggen. Heb er nog nooit problemen mee gehad. Dan zou ik de chat op de website kunnen gebruiken maar daarvoor moet je eerst inloggen. Dat is een beetje het kip en het ei probleem. Hoe kan ik mijn probleem oplossen als ik niet op de chat geraak?

  12. Wydaeghe Guido

    Beste,
    ik heb bij Ali-Express al meer dan 2 maanden geleden een magnetisch gekoppelde oplaadkabel USB-C gekocht en dus betaald. Daar wacht ik nog steeds op. Het barcode number is UL484992873BE. Het zou bij Bpost moeten ontvangen geweest zijn op 14 april. Dit kan u terugvinden via de tracking-gegevens. Hiervan heb ik en Bpost, een kopie. Bpost beweert echter dat ze nog steeds niets ontvangen hebben en dat ik Ali-Express daarvoor moet contacteren. Nochtans staat er op het trackingdocument van 14-04-2023 16:21:04: “Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days. Maar tot nog toe “niets”. Hoeveel coming days moet ik nog wachten? Hoe moet het nu verder? Het is nu de tweede keer dat ik bij Ali-Express iets koop en het loopt twee keer verkeerd.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *