fbpx

Hoe lidmaatschap bij ECI Belgie opzeggen?

Stel dat je lid bent bij ECI boekenclub in België en je lidmaatschap wil opzeggen, hoe doe je dat?

Stap 1: Vul het online opzegformulier in
Op de website van ECI.be vind je een online opzegformulier van ECI terug. Het volstaat om in dit formulier te vermelden:
– Naam
– Klantnummer bij ECI
– E-mailadres
– Reden van de opzegging
Nadien zal ECI je een bevestiging bezorgen van je opzegging.

Stap 2: Hou rekening met de opzegtermijn
Wees je er enerzijds wel van bewust dat je minimum 1 jaar lid dient te zijn bij ECI (tenzij anders gestipuleerd) en je in die tijd het aantal overeengekomen artikelen dient te kopen. Anderzijds dien je te weten dat indien er niet wordt opgezegd, de lidmaatschap blijft doorlopen en telkens automatisch 3 maanden wordt verlengd (+ 1 maand opzegtermijn).

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan (toon alles)

13 gedachten over “Hoe lidmaatschap bij ECI Belgie opzeggen?”

  1. Inge niityluoto

    Kan er iemand mij helpen ?
    Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd via hun site .
    Nu krijg ik nog steeds rekeningen aan ,ook herinneringen ,
    Heb dan geprobeerd om telefonisch contact te krijgen maar dat is hopeloos .
    Wat moet ik nu ?????

  2. vanderstraeten

    ik zit met het zelfde probleem .
    weet ook niet wat te doen heb al een aanmaning gekregen uit nederland .
    k an ook niet telefonis contacct krijgen .
    sinds de winkels gesloten zijn is het hopeloos

  3. Ik ben in 1979 lid geworden. Toen waren vooral het nog interressante aanbod én de boekenwinkels het voornaamste argument. Het aanbod is het laatste decennium enorm verwaterd en de prijs in vergelijking met anderen te hoog. Ik ben dan ook tussendoor even gestopt, maar toch terug aangesloten omwille van het aanbod voor mijn kinderen. Toen ik hoorde van het faillissement en de sluiting van de laatste boekhandel in Hasselt, heb ik met brief opnieuw mijn lidmaatschap opgezegd. Die brief “is nooit aangekomen”. Begin maart herinner ik heb er aan en herhaal ik mijn opzeg via de website. Eind maart nog geen nieuws en herinneringen dat het kwartaal bijna ten einde is. Opnieuw een mail. Dan krijg ik eerst antwoord dat mijn opzeg verwerkt is en ingaat op 1 april. Dan een mail dat mijn opzeg verwerkt is en ingaat op 31 maart. Dan een mail dat mijn opzeg gegeven is voor 1 maart, ingaat op 1 april en ik geen bestellingen meer hoef te doen. In april na het kwartaal krijg ik een boekenbon opgestuurd met factuur. Opnieuw een mail. Pas weken later “omdat het druk is”, krijg ik antwoord met de vraag wanneer ik mijn opzeg gegeven heb, want dat vinden ze niet terug! Tegelijk een herinnering van factuur + dreiging van kosten. Ik protesteer, stuur alle gegevens mét hun antwoorden opnieuw door en krijg als antwoord dat mijn opzeg pas in maart was en dat ik dus de boekenbon nog moet betalen. M.a.w. omwille van hun eerste “foute” informatie heb ik geen ‘goedkopere’ kwartaalbestelling gedaan, en moet ik nu een boekenbon van 25 euro + bijkomende kosten betalen, die ik niet kan inruilen omdat mijn lidmaatschap is opgezegd. Na 35 jaar lidmaatschap kan ik alleen nog maar zeggen: … neen, laat maar.

  4. vrancken eddy

    OOK SINDS 1979 LID VAN ECI — HEB AL 2 AANGETEKENDE BRIEVEN VERSTUURD MET BEEINDIGEN VAN CONTRACT !!! WEL HERINNERING OM DE AANKOOPBON VAN 25 EURO TE BETALEN ( WELKE WE AL EEN MAAND TERUG VERZONDEN HEBBEN ) ECI BLIJFT MAAR PROBEREN…..

    1. Hallo,
      ook lid sinds 10/1975.
      Hebben net hetzelfde voor.
      Kan iemand mij zeggen naar waar ik de “Aangetekende Opzegging” moet zenden?
      Ben echt niet van plan om hun zogezegde “waardezegel” + kosten te betalen, daar we helemaal geen kans meer hadden om een afname te doen, wegens sluiting van winkel in Hasselt.
      Dank en groeten
      Anne

  5. Hallo,

    Ik ben nog maar sinds 1997 lid, maar heb het nu wel gehad. Waarom? Het aanbod is niet interessant meer, de service lijkt nergens meer naar en ik stap liever een boekhandel binnen dan op internet te zoeken of ECI iets interessants te bieden heeft.
    Wat die service betreft: ik heb een paar maanden geleden een bestelling gedaan, maar niet via mijn lidmaatschapsnummer. Daardoor had ik dus officieel nog geen kwartaalafname gedaan. Ik heb een mailtje gestuurd naar de klantendienst en uitgelegd wat er gebeurd was. De boekenbon die mij ondertussen al was opgestuurd, zou geannuleerd worden en ik zou hem niet moeten betalen. ‘Zou’, want 2 weken later kreeg ik al een aanmaning tot betalen. Nog eens naar de klantendienst gemaild, en ze zouden het checken. Inderdaad, ‘zouden’, want sindsdien heb ik er niets meer van gehoord.
    Ik heb intussen wel mijn lidmaatschap opgezegd, maar ik denk niet dat alles hiermee opgelost is.

    Danku en groetjes,
    Michaël

  6. Ik heb geprobeerd om mijn lidmaatschap (lid van 1989) op te zeggen via een aangetekend schrijven naar een adres in Nederland. De brief kwam onbestelbaar terug. Nu heb ik mijn opzeg gedaan via hun website, maar ik krijg daar geen bevestiging van. Hoe geraak ik hier vanaf??? Kan ik simpelweg weigeren om nog te betalen?
    Of heeft iemand een contactadres in België?
    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groeten,
    Inge

  7. Dank ECI voor de jarenlange service die ik heb gekregen. Ook nu ik mijn lidmaatschap noodgedwongen moet beëindigen is de service perfect. Ik zal zeker in gedachten houden dat ik ook zonder lidmaatschap iets kan bestellen en wie weet, misschien zal ik hier ooit gebruik van maken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *