hoedoen.be

Legt stap voor stap uit hoe je dat doet

WiFi wachtwoord Belgacom vergeten? Zo wijzig je het

Als er één paswoord is dat we allemaal 1 keer invoeren op al onze toestellen en nadien compleet vergeten, dan is het wel het WiFi wachtwoord. Wanneer je dan eens een gast op bezoek hebt die de sleutel van je WiFi netwerk vraagt, dan bedenk je je weer ineens dat je A) het vergeten bent en B) het tijd wordt om het eens te wijzigen. Nog erger wordt het als je dat complexe wachtwoord (technische naam: ‘WPA-sleutel’) kwijt bent geraakt.

Daarom tonen hieronder hoe je je WiFi wachtwoord kan veranderen als je klant bent bij Belgacom/Proximus. Het is immers vrij eenvoudig, maar je moet de stappen wel kennen. We geven het voorbeeld voor een B-box 2:

Stap 1

Draai je B-box modem ondersteboven en kijk naar de sticker die erop plakt. Daar zal je achter S/N (=Serial Number) een nummer van 15 karakters zien staan. Dat serienummer van 15 karakters schrijf je ergens op.

wifi wachtwoord belgacom vergeten 1

Stap 2

Surf naar http://192.168.1.1/ en voer het S/N nummer dat je in stap 1 hebt opgeschreven op die pagina in en klik op OK.

wifi wachtwoord belgacom vergeten 2

Stap 3

Je komt nu terecht in het Configuratiescherm van Proximus. In het linkermenu klik je op Advanced Settings. Vervolgens zie je de optie Wireless verschijnen. Dat is diegene die we nodig hebben.

wifi wachtwoord belgacom vergeten 3

Stap 4

Onder Passphrase vind je het huidige WiFi wachtwoord terug. Dit is het wachtwoord dat een bezoeker of jijzelf moet invullen op een toestel om toegang te krijgen tot het WiFi netwerk van Proximus.

wifi wachtwoord belgacom vergeten 4

Wachtwoord wijzigen?

Dat kan, want indien je dat wil, kan je nu naast Passphrase ook een nieuw wachtwoord invullen. De enige voorwaarde om het te wijzigen is dat je een paswoord kiest tussen de 8 en 63 karakters. Nadien klik je op Apply om het wachtwoord te veranderen.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Twitter, Linkedin en Google+

Laatste berichten van Johan Van Asch (toon alles)

2 reacties

  • Paul Gybels zegt:

    Geachte heer Van Asch,
    Na een elektriciteitspanne vannacht heb ik mijn modem moeten resetten. Ik kon geen internetverbinding meer maken, tot ik met een andere verbinding op uw pagina terechtkwam. Het probleem was meteen opgelost. Hartelijk dank daarvoor!
    Met vriendelijke groeten,
    Paul Gybels

Laat een reactie na