Hoe op Aldi webshop bestellen in België?

Laatst aangepast op

Aldi is een hard-discounter die in elke gemeente wel een supermarkt heeft. Maar een trend die zich stilaan doorzet, is dat verschillende supermarkten de mogelijkheid bieden om verschillende zaken online te kopen. Zo bieden bijvoorbeeld Colruyt, Delhaize en Carrefour de mogelijkheid om online je boodschappen te doen via de webshop.

Daarom gingen we na in hoeverre je bij Aldi je aankopen al online kan doen. Dit is de actuele situatie voor Aldi België:

Aldi webshop voor multimedia: Ja

Goed nieuws: De multimedia producten (TV, tablet, TV, enz.) die bij Aldi verkocht worden via het merk Medion, worden ook online verkocht in een speciale Medion webshop.

Aldi webshop voor boodschappen: Op komst

Aldi heeft al verschillende malen in de pers laten vallen dat het ook voor boodschappen wil gaan inzetten op online shoppen. Het pijnpunt blijft natuurlijk de extra kosten die verbonden zijn aan een webshop: Zo vereist een webshop extra administratie, voorraadbeheer en online advertentiekosten. Voor een hard discounter als Aldi die werkt met kleine marges, is elke euro die meer betaald moet worden er een te veel.

Maar ze beseffen natuurlijk dat ze niet kunnen achterblijven op andere concurrenten die hier al mee bezig zijn. Aldi heeft in de Verenigde Staten en Verenigd Koninkrijk wel al initiatieven lopen waarbij mensen online boodschappen doen. In België kunnen we alleen maar de komst van een Aldi webshop afwachten. Tot die tijd kan je bij 4 concurrerende supermarkten wel online bestellen via een webshop:

Aldi online klantendienst = vooralsnog geen succes

Op onze pagina over de klantendienst van Aldi, zien we de ene na de andere reactie binnen komen dat mensen vragen sturen naar Aldi via hun online contactformulier en nooit een antwoord krijgen. Op een test die we nadien zelf uitvoerden, kregen we inderdaad ook nooit een antwoord, wat deze stelling alleen maar bevestigt.

Vooraleer Aldi zou starten met een Belgische webshop, zouden wij dan ook warm willen aanbevelen naar Aldi toe om eerst intern orde op zaken te stellen rond zijn online afhandeling van vragen.

Het is spijtig om te zien voor klanten dat er een online formulier gelanceerd wordt, waar dan vervolgens toch nooit een vraag beantwoord wordt. We kunnen alleen maar de hoop uitdrukken dat het geen voorbode is van de manier waarop de webshop zal geleid worden.

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Leave a Comment