Hoe Reader’s Digest abonnement opzeggen?

Reader’s Digest heeft een leuk magazine met tips, spelletjes, artikels en wedstrijden. Wil je toch je abonnement opzeggen? Dan kan je dat zo doen:

Optie 1: Vul het online opzegformulier in => werkt niet meer! 

Tot voor kort kon je online je abonnement opzeggen via het online opzegformulier: http://rdklantenservice.be/contactformulier. Zoals je kan zien werkt dit niet meer en hebben ze hun klantendienst offline gehaald. Waarom ze dit gedaan hebben is vooralsnog onbekend… Maar klantvriendelijk is het zeker niet!

Optie 2: telefonisch abonnement opzeggen
Van een vriendelijke bezoeker (bedankt Martine!) kregen we het bericht dat ze het abonnement telefonisch heeft kunnen opzeggen! Goed nieuws dus voor de klanten bij wie het nog niet gelukt is. Bel naar 070 23 37 12 en zeg het op!

Zelf hebben we geen abonnement en hebben we het niet kunnen verifiëren. We kunnen wel zeggen dat het telefoonnummer correct is en dat je 30 cent per minuut moet betalen. Je kan de klantendienst bereiken van maandag tot vrijdag tussen 9u00 en 17u00.

Laat ons in een reactie weten of het gelukt is!

Alternatief: Reader’s Digest online opzeggen via sepastop.eu

Geen zin om naar de klantendienst te bellen? Surf dan naar sepastop.eu en zeg je abonnement online op. De aangetekende opzegbrief versturen ze voor jou! Je hoeft dus helemaal niets te doen en je abonnement wordt met verzendbevestiging opgezegd: ga naar sepastop.eu.

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

44 reacties

  • vinkin dominique schreef:

    geachten

    gelieve nx meer te sturen op mijn adres van reklame van u
    ik zouw da nx meer van u willen ik heb nooit bij u iets aan gevraagt gehad .
    dus ik zouw da nu en voor op rij stellen da gij nx meer stuurt naar mij

    mvg

    vinkin dominique

  • Campers Nicole schreef:

    Geachte,

    Ik zou graag mijn abbonement opzeggen. Ik heb het al geprobeerd via online maar dat lukt niet. Daarom wil ik het via deze weg doen. Mijn klanten nummer is
    35511476. Gelieve iets te laten weten of dit gaat of niet. Als ik het online probeer krijg ik een reactie dat ze het contact formulier niet kunnen vinden.

    Vriendelijke groeten

    Campers Nicole

  • Keyen Martine' schreef:

    Zelfde boodschap als persoon hierboven (cfr. Campers Nicole). Ik zou ook graag mijn abonnement opzeggen maar kan het nodige document ook niet vinden. Niet echt handig. Dus langs deze weg AUB stop abonnement met klantennummer 2521468.

    Dank bij voorbaat

    Martine

    • Johan Van Asch schreef:

      Hallo Martine,

      Ik zie inderdaad dat je gelijk hebt en Reader’s Digest zijn klantendienst (rdklantenservice.be) website momenteel gewoon offline is. Opzeggen langs dit reactieformulier is echter ook geen optie, omdat ik (voor alle duidelijkheid) geen medewerker ben van Reader’s Digest 🙂 Ik ben bang dat de enige manier om dit te doen tijdelijk via https://www.readersdigest.nl/content/klantenservice/contact moet verlopen aangezien de Belgische klantendienst offline is…

  • Pieter Liket schreef:

    Het is een schande hoe Reader’s Digest ons aan het lijntje houd. Van in April 2014 heb ik reeds per Mail mijn opzeg gedaan en maar steeds sturen zij een formulier om te betalen. daarna heb ik nog een brief geschreven,zonder antwoord terug .Dan heb ik een aangetekende brief geschreven op 27/ 08 2014 en nu krijg ik weer een aanmaning om te betalen met gerechtelijke dreiging. Met de Pc.
    lukt het van geen kant en telefonisch gaat het ook niet..

    • Dons Fabian schreef:

      Hallo

      Bij ons hetzelfde. Probeer al op te zeggen sinds 20 mei.
      Brief van hun verstuurd op 8 augustus en bij ons toegekomen op 1 september. Ook met dreiging. Ik wacht erop en dan mee naar advocaat ofzo.
      Voor de rest niet bereikbaar per telefoon mail of post .
      Dit is pure oplichterij.

      groetjes

  • fabian schreef:

    Hallo

    Hier ben ik weer. Kan iedereen aanraden om klacht in te dienen bij de fod economie. Zij onderzoeken de zaak al.

    groetjes

  • Dieter schreef:

    Ik heb eerst via de .be website mijn opzeg willen doen, na 48u geen reactie. Nog een mail gestuurd en weer geen reactie. Dan via de .nl website en rara geen reactie.

    Dan proberen te bellen en je krijgt elke keer een bandje te horen.

    Daarna laatste optie en die moest lukken, of toch niet?
    Een aangetekende brief met veel beklag over al mijn pogingen die ik al gedaan heb. Kostte mij zelfs geld voor op te sturen en voor te volgen via track and trace.

    Brief komt niet aan, niemand deed open en er werd een herinnering achtergelaten om de brief te gaan aftekenen. Dit is na een week nog altijd niet gedaan…

    • Johan Van Asch schreef:

      Hallo Dieter, bedankt voor je reactie. Ik vond het zelf vreemd dat het contactformulier waarbij je bij Readers’s digest België kon opzeggen offline werd gehaald, niet zo klantvriendelijk, en door hun onbereikbaarheid is het ook voor ons zoeken naar wat op dit moment nu de beste manier is om op te zeggen…

  • Kirina schreef:

    Dikke brol hun website. Ik heb al 5 x geprobeerd om mijn adreswijziging door te geven maar lukt niet. Ik krijg wel altijd een melding op de site dat het doorgegeven is maar er gebeurt ook niets. Opzeggen lukt dus ook niet. Dit zou echt niet mogen! Ze doen dit precies expres.

  • ruertensdy m schreef:

    wij zouden graag ons abonnement opzeggen

  • van dijck magda schreef:

    Hallo,ik wil mijn abonnement opzeggen zoals zovele hier,is dat nu echt zo moeilijk,dit kan toch niet

  • Pauwels Anne-Marie schreef:

    Beste, ik heb een brief gekregen op 26/6/2015 maar dan was ik op reis en gisteren pas terug gekomen. Ik zou direct 19.95 euro moeten betalen voor 12/07/2015 maar ben maar terug van 17/07/2015.
    Trouwens ik heb al lang een brief gestuurd dat ik mijn abonnement op zegde,maar blijkbaar wordt daar niet op gereageerd. Zoals ik hier lees zijn er meerdere mensen die problemen hebben met jullie. Ik hoop dat u nu mijn abonnement opzegt. mijn klantnummer is 55588362. Trouwens ik ontvang al lang geen boekje meer van het BESTE dus ik dacht dat alles oke was. Ik hoop op een snelle oplossing. Beleefde groeten Anne-Marie

    • Nick Van Ranst schreef:

      Dag Anne-Marie,

      wij van hoedoen.be kunnen u hier helaas niet verder mee helpen. Wij proberen met deze website immers enkel oplossingen te bieden voor problemen die mensen (online) ervaren, zoals bijvoorbeeld hoe een abonnement opzeggen (wat niet altijd even eenvoudig blijkt te zijn). Maar we zijn zelf niet van het Reader’s Digest en werken niet voor hen. Gelieve je opmerkingen dus rechtstreeks aan hen te richten. Hoe je Reader’s Digest kan contacteren is hierboven beschreven. Succes!

      Groeten,
      Nick

  • jacobs ingrid schreef:

    ik probeer ook al sinds eind 2013 om mijn abonnement op te zeggen
    maar tevergeefs. ondanks brieven ,mails en mislukte telefoons
    geen reactie.dit zijn echt wanpraktijken maar blijkbaar storen ze zich daar niet aan.

  • Deconinck Martine schreef:

    Ik heb in 2014 mijn abonnement afgezegd en kreeg in maart 2015 terug een aanmaning tot betaling.
    Ik heb daarop gereageerd dat ik mijn abonnement had afgezegd en dus niet meer zou betalen voor 2015.
    Telkens sturen zij mij een exemplaar op, zodat ik dacht mijn abonnement loopt nog tot een bepaalde datum. Nu krijg ik in juli 2015 een nieuwe aanmaning tot betalen dd 26/06/2015. Ik weet niet meer wat te doen. Ze sturen mij telkens exemplaren toe (tot juni 2015).

    • boeykens nadine schreef:

      Op het tel nummer 070233712 kan je zonder probleem je abonnement van readers digest opzeggen heb dit vandaag zo gedaan

      • Nick Van Ranst schreef:

        Bedankt voor je tip Martine! Ik pas ons artikel zo aan. Hopelijk lukt het op deze manier ook zo voor andere mensen.

      • Boonen schreef:

        Ik heb al x telefonisch mijn abonnement opgezegd en tot nu toe lukt dit niet zij blijven boekjes en facturen opzenden. Over 2jaar heb ik een aangetekende zending naar dit postbusadres gestuurd en die heb ik van de postbode 2maand later terug gekregen omdat dit niet kon afgetekend worden. Ik heb al voor 60€ telefoons gedaan , ik word on-hold gezet voor 10-15min zodanig dat ik het opgeef (de bewijzen zitten in mijn telefoon)
        Ik heb gisteren terug een betaling gehad en heb direct naar dit 070nr gebeld en ze hebben mij terug on-hold gezet en na 11min heb ik dichtgelegd. Wat kan ik doen ?????

  • Willaert Luc schreef:

    Beste,
    Kreeg terug vandaag een aanmaningsbrief om voor “HET beste” de som van 43,90€ te betalen! Heb reeds L.L. dezelfde brief ontvangen.
    Daarbij de betalingsdatum van 02/03/2015 bij vermeld en geantwoord aan jullie met de vraag om mij een bevestiging te sturen van mijn mail en alle verdere contakt met Reader’s Digest te verbreken.
    Als ik nog verder lastig gevallen wordt schakel ik “TEST AANKOOP ” in
    die alles verder zal afhandelen!

  • spreuwers Lambert schreef:

    Ik heb een aanmaning voorReaders digest Het beste gehad.Dat boek heb ik niet besteld en gekregen.Begin juli heb ik een herinnering gekregen dat ik niet betaald had.Ook had ik toen ik niets besteld en gekregen.
    Daarover had ik toen een mail en een brief gestuurd.Nu zend ik deze mail en post ik weer en brief.Mijn klantennr.is 57221095.
    Hopelijk is het nu eindelijk in orde

  • Monika Van De Gucht schreef:

    Ik heb al meerdere malen geprobeerd mijn abonnement online op te zeggen maar dat lukt mij niet. Ik heb zelf gewoon terug een factuur in de bus gekregen voor een betaling. Ik weet totaal niet hoe het dan wel moet lukken.

    • Nick Van Ranst schreef:

      Hallo Monika, bedankt voor je reactie. Ik vond het zelf vreemd dat het contactformulier waarbij je bij Readers’s digest België kon opzeggen offline werd gehaald, niet zo klantvriendelijk, en door hun onbereikbaarheid is het ook voor ons zoeken naar wat op dit moment nu de beste manier is om op te zeggen…

  • Nolf Bertrand schreef:

    Mijn ouders (beiden + 85 jaar) kregen sinds kort diverse aanmaningen en herinneringen van nog niet betaalde bestellingen. Die opeenvolgende brieven worden steeds aangerekend met meerkosten. Bestellingen werden echter nooit gedaan, vreemd is ook dat beiden apart werden aangemaand om uiteenlopende bedragen te betalen. Enige uitleg of omschrijving van de bestelling staat niet vermeld in de briefwisseling. Ook reageert Readers Digest niet op onze vraag naar uitleg. Dit ruikt naar een bedrieglijke handel. Wie heeft hier ervaring mee, is klacht indienen bij de politie voldoende.

  • Van de Velde Marcel schreef:

    Geachte;
    Ik heb in 2013 meegedaan aan een prijskamp en per ongeluk aangevinkt om uw boekje te ontvangen en voor een jaar betaalt, waarom sturen jullie nu nog altijd een faktuur met een drieging van een meerkost. Mijn klant nummer 39937057

    Graag antwoord A.U.B
    Met vriendelijke groeten
    Van de Velde Marcel

    • Nick Van Ranst schreef:

      Dag Marcel, wijzelf zijn niet van Reader’s Digest. We proberen met deze website enkel een antwoord te bieden op vragen die mensen hebben. Zoals je hierboven kan lezen zijn er veel (heel veel) mensen in hetzelfde schuitje als jij en zijn we zelf ook nog op zoek naar dé manier om het abonnement op te zeggen.

      • Adinda Ernst schreef:

        hoe kan ik dit abonnement stop zetten???? klantennummer 2404013
        Via contact op de site krijg ik altijd een error???
        Hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden?

        • Nick Van Ranst schreef:

          Hallo, blijkbaar hebben ze hun klantenservice offline gehaald. Van klantvriendelijkheid gesproken… Best opzegbrief opstellen en deze aangetekend versturen. Ik denk dat je daar het meeste kans mee maakt.

  • Wilfried Geubels schreef:

    Ik kan mijn abonnement op geen enkele manier opzeggen van Readers
    Digest!!!Wat nu???

  • Van Paesschen François schreef:

    Ik heb reeds van februari 2015 te kennen gegeven aan readers digest om mijn abonnement op te zeggen,maar heb in januari 2016 weeral een nieuwe rekening gekregen voor 2016. reader’s digest is ook op geen enkele manier te contacteren. Weet er iemand wat ik moet doen?

  • marina vansevenandt schreef:

    Forbidden

    You don’t have permission to access /contactformulier on this server.

    Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
    Dit krijg ik als ik online mijn abonnement wil opzeggen met de link die op de website staat van” Hoe Readers Digest opzeggen”, nog iemand een tip om dit online te doen?

    • Nick Van Ranst schreef:

      Dag Marina, blijkbaar hebben ze deze link verwijderd want het lukt ons ook niet om deze pagina terug te vinden. Best dat je een opzegbrief maakt en deze aangetekend verstuurd.

  • POOT Michiel schreef:

    Michel Poot
    08:55 (2 uur geleden)

    aan service
    Beste,

    Ik ontving gisteren een herinnering tot betaling van verlenging van mijn abonnement, gedateerd van 15/01/2016. Vandaag zijn we 9 maart.
    Ik dacht dat ik vorige zomer mij had uitgeschreven en het abonnement had stopgezet om financiële redenen. Ik heb dan ook geen tidschriften meer ontvangen.

    Met vriendelijke groeten.
    Michiel Poot
    Grotewinkellaan 14, B-1853 Strombeek-Bever
    0472 63 42 74 – +32 2 308 86 78 michel.poot49@gmail.com

    • Nick Van Ranst schreef:

      Beste Michiel, best even Reader’s Digest zelf contacteren want wij kunnen je hier niet mee helpen. We hebben immers niets met Reader’s Digest te maken. Succes!

  • Milans Willy schreef:

    Reeds vanaf oktober 2015 per mail verschillende keren opgezegd; Ook geen readers digest s meer ontvangen. De maningen blijven maar komen.
    telefonsich kontakt opgenomen na een muziekje van 5 minuten opgelegd.

  • An schreef:

    Beste,

    Zoals zovele hierboven lukt het ook mij niet om mijn rd abonnement op te zeggen, zelf het 070nr werkt niet meer. Je kan er naar bellen maar na een boodschap over de kosten krijg je een Italiaanse tekstje te horen en wordt de lijn onderbroken.
    Dus blijf ik hier inderdaad zitten met de aanmaningen. Kan je hiervoor geen klacht indienen bij de ombudsdienst? En zo ja heb je hiervan misschien contactgegevens

  • VYNCKE-DE CLERCQ schreef:

    Wij zijn dus blijkbaar niet de enige die problemen hebben met Reader’s Digest. Wij hebben ook al ons abonnement opgezegd in 2014 en we hebben al op alle manieren (telefoon ,mail, brieven) geprobeerd om hun dit duidelijk te maken, maar ze blijven maar aanmaningen sturen en dreigen nu met een incassobureau. Ze veranderen ook telkens van adres en postbus .Deze morgen nog eens proberen bellen maar ik werd op het nummer 070/233712 doorverbonden met een Spaanssprekende dame en toen werd de lijn verbroken. Kan dit eigenlijk zomaar, dit is je reinste oplichterij..

  • Stephan schreef:

    Ik heb vandaag mijn abonnement telefonisch opgezegd via het nummer 070-23 37 12 Ik kreeg een zekere Ruud aan de lijn die dat meteen in orde heeft gebracht. Ik had reeds 1 boekje ontvangen van het nieuwe jaarlijkse abonnement, maar dat bleek geen probleem te zijn. Ruud zei mij nog dat ik eventuele aanmaningsbrieven als onbestaand mocht beschouwen. Mocht ik die krijgen, ga ik voor alle zekerheid nog eens bellen om geen misverstanden te hebben.

  • QUEVY Bernadette schreef:

    Bonjour,

    No client : 00107865933
    J’ai envoyé à MOUSCRON un courrier pour annuler mon abonnement à votre revue. Dans ce courrier j’ai mentionné que c’était la 3ème année consécutive que je renonçait à l’abonnement. Aussi je me demande si il ty a une collaboration entre les différents services, lesquels préviennent les autres d’un courrier reçu et en informent les différentes données du dit document ? Donc je résilie une fois de plus l’abonnement au “Sélection Reader Digest”, qui, cette fois je l’espère sera transmis au service comptable de la firme.
    De plus, j’ai remarqué que l’on ne pouvait résilier qu’en langue néerlandaise ….

  • Anneke schreef:

    IK HEB JUIST MIJN ABONNEMENT ZONDER PROBLEMEN KUNNEN OPZEGGEN BIJ READERS DIGEST OP DIT TELEFOON NUMMER :
    038086231

  • vansevenandt schreef:

    Joepie, toch iemand kunnen bereiken op nummer die ik vond bij Anneke op 31/03/2017, bedankt Anneke voor de tip!
    Hopelijk lukt het eerst afwachten…
    Groetjes Marina

Leave a Comment