fbpx

Hoe my e-box activeren en instellen?

Iedere Belg heeft er eentje, een E-BOX. Maar niet iedereen is hiervan op de hoogte. Deze e-box is een een persoonlijk brievenbus of mailbox van de overheid waarin je overheidsdocumenten veilig digitaal kunt ontvangen, bewaren en beheren. Steeds meer van dergelijke documenten worden hierin opgeslagen. Zo zullen nu ook alle verkeersboetes via dit systeem werken.

Oh nee, weer een mailbox om te controleren! Ik hoor het je al denken 😉 Dit is niet echt nodig, toch niet als je je profiel op myebox.be hebt geactiveerd en vervolledigd. Als je je e-mailadres invult in je profiel zal je immers op de hoogte worden gebracht van nieuwe documenten in je e-box. Maar daarvoor moet je dus eerst my e-box activeren. En dat leggen we hieronder uit:

Stap 1

Ga naar de website van my e-box. En klik op “open my e-box”.

OPEN HIER DE WEBSITE >

Stap 2

Klik nu verder op aanmelden.

Stap 3

Aanmelden bij de overheid kan op verschillende manieren. Zoals in andere artikels al aangegeven is aanmelden via de Itsme-app de makkelijkste manier. Geen gedoe met e-id-lezers of tokens.

Stap 4

Eens het aanmelden gelukt is, kan je je contactgegevens invullen. E-mailadres, postcode en roepnaam ingeven (enkel het mailadres is verplicht in te vullen) en dan helemaal naar onderen scrollen om akkoord te gaan.

Stap 6

Proficiat, my e-box is geactiveerd en ingesteld! Je kan nu al je overheidsdocumenten hier bekijken. Blijkbaar heb ik op het moment van schrijven een 5tal documenten. Ik ga dit artikel dan ook afronden zodat ik deze documenten kan raadplegen 🙂

Bron: myebox.be

The following two tabs change content below.

Nick Van Ranst

Nick is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing.

1 gedachte over “Hoe my e-box activeren en instellen?”

  1. patricia van dooren

    ik vind het de meest verschrikkelijke uitvinding die ebox! je krijgt een mail dat er iets instaat maar dan moet je wel je eidlezer boven halen voor je er aan kan om dat of nog eens 2websites verder gestuurd te worden of dat het document dat ze zogezegd beschikbaar hebben staan helemaal nergens terug te vinden is. je krijgt nergens nog een papieren versie van dus je moet alles steeds zelf afprinten alsof iedereen steeds een printer en inkt heeft! zelf je belastingen is geen vrije keuze meer, opeens wordt taks on web door je strot geramd en wil je nog een papieren versie dan mag je een maand wachten en in die maar weken da je nog hebt om alles in te laten vullen mag je eerst je bruine enveloppe nog aanvragen om dan te wachten tot hij hopelijk aankomt. van mij hadden ze dit dus nooit moeten ontwikkelen kutsite

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *