Hoe Proximus/Belgacom klantendienst contacteren?

Wil je de Proximus klantendienst iets vragen over een factuur of heb je een technisch probleem? Dan kunnen we je hopelijk helpen met onderstaande informatie.

Als je de klantenservice van Proximus wil contacteren, heb je natuurlijk graag snel antwoord en dan zijn telefoon en e-mail de snelste manieren om in contact te komen:

1. Via telefoon

Bel 0800 22 800 vanuit België

Bel +32 475 15 60 00 vanuit het buitenland

Openingsuren klantendienst:

  • Maandag tot vrijdag: Van 8u00 tot 22u00
  • Zaterdag, zondag & feestdagen: Van 9u00 tot 22u00

2. Via chat/e-mail

Open de website via de button hieronder.

Scroll vervolgens tot aan de footer en kies onderaan Support > Contact. Dan kan je rechtstreeks kiezen voor de opties chat met ons of stuur een e-mail

proximus klantendienst

3. Via Facebook

Of je kan ook altijd je vraag stellen via een Facebook bericht naar: https://www.facebook.com/proximus. Volgens Facebook antwoordt Proximus doorgaans binnen 1 dag.

Met dank aan: Proximus.be

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

31 reacties

  • raoul schreef:

    klote proxmus 1uur aan telefoon en nog niemand aan de lijn nooit neem ik iets bij die firma is toch niet te bereiken

    • Heidi schreef:

      Ondertussen hang ik al 25 minuten in wacht is al 2de keer deze maand dat ik problemen heb

    • hallo
      Ik ben nu drie jaar klant bij proximus , en pas nu heb ik er spijt van dat ik overgeschakeld ben naar proximus ! wij zij op 15 februari verhuist en krijg een factuur in de brievenbus met 59 euro aansluitings kosten erop ??? en dit als vaste klant , terwijl nieuwe klanten aansluitings kosten gratis krijgen , niet te verstaan , maar begrijpt het is staats bedrijf en moet geld opbrengen , om nadien uit te geven om hier of daar te sponseren , maar vaste klanten moeten betalen , gewoon discriminatie tussen nieuwe klanten en vaste klanten ! we zien wel en zullen waarschijnlijk dan ook overstappen naar een andere leverangsier zoals Orange of wie weet terug naar Telenet die wel gratis aansluiting doen ook bij vaste klanten !
      Boos is dit om je te maken en dan slaan ze nog de telefoon neer ! en intresserd zich niet eens als je wilt veranderen maar betalen zul je !

    • Juliana Janssens schreef:

      Juliana janssens is proximus beu, ik wil op 14082018 de som van 189,,27euro.

  • De kerpel claire schreef:

    Kan het zijn dat u na 19 uur mensen contacteren om te zien of ik nog goekoper kan geholpen worden via proximus, daarbij beld de zogenaamde medewerker van proximus met een geheim nummer dit lijkt me op zijn minst verdacht als hij zegd bij mij te kunnen zien of ik goedkoper kan bellen enz…..

  • Fred MAESSEN schreef:

    Geachte heer ,mevrouw,
    Nogmaals het navolgende;
    In de vorige nota heb ik u dit al laten weten;
    Tot op heden heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen van mijn verzoek tot stopzetting van;
    tv-bundel: All Sports 089463023 Oktober 14,95
    Nogmaals het verzoek van stopzettiong van all sports omdat deze totaal niet voldoet aan mijn verwachtingen.
    Voor 29-11-2016 zal ik u overmaken. 68,90 € -14,95 € = 53,95 €

    Mocht u niet aan mijn verzoek voldoen, dan wil ik per 01-01-2017 het TV abonnement stopzetten. De romslomp met u TV aansluiting/aanbiedingen en de reakties hierop etc. is mij veel de lasting en zeer klantonvriendelijk. De internet aansluiting en mijn abonnement op de gsm nummers worden nog door mij aan gehouden. Jammer en spijtig dat u op die manier met u vast klanten omgaat.
    Gelieve mij met spoed deze bevestiging van stopzetting toe te sturen en vanaf de volgende faktuur wens ik deze betaling van 14,95 niet meer te ontvangen.
    Van beide verzoeken heb ikinmiddels een copy gemaakt en dit om volgende ergenis te voorkomen, indien ik hierop geen antwoord zou mogen ontvangen.

    P.s. Zal proberen deze E mail nog door te sturen naar een of andere afdeling van Proximus. ( allemaal extra werk en rompslomp allen maar om een supplement te kunnen stopzetten!!!!

    Met vriendelijke groeten,

    Mr. Fred Maessen

    • Nick Van Ranst schreef:

      Dag Fred, wij van Hoedoen.be kunnen je hier helaas niet mee helpen. We hebben niets met Belgacom/Proximus, we schrijven enkel hierboven neer hoe je hen kan contacteren. Gebruik dus bovenstaande informatie om je klacht aan hen door te geven. Succes!

  • Tamara schreef:

    Heel ontevreden voor omschakeling tuttimus , aanvraag gedaan op 16/11 , telkens werd er gezegd in orde , tot 1 week later niks in orde , tweede aanvraag , in orde , nl op 2 dec techniek er komen komt niet en order terug niet in orde , valse beloftes en belovingen , leggen af als je wat je stem verheft , krijg geen mails over orders ,enz
    Klant koning zeggen ze , noppes , heel ontevreden , drie klachten ingediend , kan zo niet , als je moer betalen moeten wij ook correct zijn

  • de waele marc schreef:

    mijn smartphione laat mij weten dat mijn internet al op is en ik gebruik dat zelden…om 5.14 krijg ik hierover een melding ….al drie keer klachten gestuurd maar natuurlijk geen antwoord telefoneren duurt uren !!!!

  • van den bliek schreef:

    nog nooit zoveel problemen gehad met verhuis,
    iemand aan de lijn krijgen amaiiiiiiiiiiii
    2x factuur betaald en nog aan krijgen openstaand saldo ,
    en dan zeggen dat alles in orde is ,als ik zo mijn werk doe ,kan ik wel
    gaan stempelen ,zeker weten ,

  • Verheyden Jan schreef:

    Op 4 januari ruilde ik 3700 punten in voor een doos Neuhaus pralinen
    Tot op heden(11 februari niets ontvangen)
    Blijft nog steeds moeilijk om contact op te nemen met proximus…
    Waarom kan dit niet met een mail?

    • Nick Van Ranst schreef:

      Dag Jan, jammer genoeg kunnen we je hier niet mee helpen. Hoedoen.be heeft immers niets te maken met Belgacom. We proberen op deze pagina enkel uit te leggen hoe je de klantendienst van Belgacom kan bereiken. Succes!

  • leo kinnaer schreef:

    Geachte heren,
    Mijn moeder met name Walraevens Josephine klantnummer 606569792 werd in november 2016 opgenomen in een rust en verzorgingstehuis en gaf mij haar zoon de opdracht om haar abonnement op te zeggen.
    In december kregen we een afrekening met een saldo in haar voordeel, daar ze haar betalingen deed via domiciliëring ging ik ervan uit dat jullie via deze weg het bedrag zouden terug storten. Maar na vier maanden is dit nog steeds niet het geval. Wat moet ik hier aan doen?

    • Nick Van Ranst schreef:

      Dag Leo, wij van HOEDOEN.BE hebben niets te maken met Belgacom. Daarom kunnen we je niet verder helpen. We proberen op deze pagina enkel uit te leggen hoe je de klantendienst van Belgacom kan contacteren. Hopelijk kan je hier mee verder.

  • kelly schreef:

    Beste,
    Ik zoek reeds enige tijd nr het mailadres/webformulier van Proximus.
    Als ik hen via Twitter contacteer geven ze enkel mee HOE ik een klacht kan doorgeven, maar niet de link!
    Uw bovenstaande link werkt ook niet en ik weiger om nog telefonisch contact met hen op te nemen aangezien ik reeds 2maal een verschillend antwoord heb gekregen op dezelfde vraag.

    *zucht*

    • Nick Van Ranst schreef:

      Bedankt voor het melden dat onze informatie niet accuraat was. We hebben het aangepast. Jammer genoeg hebben ze geen webformulier of mail waarop je Proximus direct kan bereiken.

  • L de byser schreef:

    Proximus is een kl…boeltje
    Kreeg een inregelstellingsfactuur van 420€
    Betaal netjes en met bewijs iedere maand de factuur die zij opsturen en dan toch na een jaar een in regelstellingsfactuur
    Begrijpe wie kan en zeker geen uitleg te krijgen
    Ga even kijken bij hun collega’s

  • Ann schreef:

    schandalig ik kocht gisteren een gsm in een proximus winkel en in de doos geen gsm maar 2 baterijen en papier voel me echt bedrogen ik hoop als ik morgen nog maar eens terug ga vandaag ook terug geweest en dan beweerde de verkoopster dat ik dat er in zou gestoken hebben thuis ? echt voel me zo slecht en bedrogen hoop dat ik waarvoor ik betaald heb het ook werkelijk krijg vind het zo erg

  • wim schreef:

    Hallo? Een verlener van e-mail diensten die zelf niet te bereiken is per e-mail? Efficiënt lijkt me dit niet.

    • Nick Van Ranst schreef:

      Klopt, dit zou alles een beetje makkelijker maken. Ik denk wel dat hun mailbox dan zou ontploffen… Vandaar dat ze gebruik maken van “veelgestelde vragen” en hun forum. Dikwijls vind je daar al je antwoord terug. Je zou natuurlijk ook altijd eens je vraag kunnen stellen via Facebook: https://www.facebook.com/proximus. Er staat bij dat Proximus doorgaans antwoord binnen 1 dag.

  • Luc schreef:

    proximus belt ons al gedurend 4 op van smorgens 8 uur tot savonds 20.00uur en ze krijgen dit niet opgelost, soms engels en franstalige die we niet verstaan, als dan vraagt waar ze mij kunnen me helpen zeg waarmee kan ik u helpen ,want zij bellen mij ik hun niet ,dan komen ze uit de lucht gevallen ,foutje in systeem of kijken ben zo terug (dit al 4 dagen ????),het is hier niks dan telefoon afsluiten, en terug opnemen vandaag is nog maar 14.30uur al bijna +- 50 oproepen PLEZANT he

  • Ka schreef:

    Proximus ik ben jullie kotsbeu ?????00/200 ik ben helemaal niet te vreden. Jullie zijn oplichters en leugenaars en profiteren graag van mensen. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar Telenet en daar ben ik dik te vrede! Super vriendelijke mensen bij de klantendienst van Telenet ??????

    • KA
      Is juist wat U schrijft , ik versta nog steeds niet waarom ik Telenet heb verlaten over drie jaar om bij proximus te gaan ???Staats bedrijven zoals proximus maken ze zelf verschil tussen nieuwe klanten en bestaande klanten , wat betrefd aansluiting ??? bestaande klanten moeten betalen , dit heb je niet bij Telenet elke klant bij Telenet is een klant die ze ten volle willen houden ! Bij Proximus kan het hen niet schelen of je over stap naar een ander leverangsier ! je bent een nummer , en niet bij Telenet !

  • Arlette Poppe schreef:

    Beste,heb meer dan 40 minuten aan de lijn gehangen,jammer genoeg heb ik het onderspit moeten delven.Vorige maand heeft men beloofd dat de huur van het beruchte telefoon er niet meer bij zou staan,nieuwe factuur december jammer maar helaas aanrekening van de ondertussen al jaren afbetaalde telefoon weer op factuur.Kijk,dit is het telefoon van mijn 91 jarige moeder,deze dame kan niet meer wennen aan een nieuw toestel,dit is het enige sociaal contact die deze dame nog heeft.Het is schandalig hoe jullie met klanten omgaan.Ik wil graag asap hierover gecontacteerd worden..Ik ga ook nog even zien wat de pers hier over zegt.Met groet Poppe

    • Arlette , moet je zeker doen eens overwegen met naar de pers te stappen , het is een staats bedrijf en alleen geld teld of je nu klant ben of nieuwe klant maak wel een verschil nieuwe klanten moeten geen aansluiting betalen oudere en bestaande klanten moeten wel aansluitingen betalen ??? klanten zijn bij proximus nummers , bij anderen spreken ze je aan met je naam zoals bij ORANGE of TELENET !

  • Vandenheuvel NANCY schreef:

    Schandalig ik probeer al dagen een klacht bij jullie binnen krijgen en dat lukt maar niet. al vanalles geprobeerd maar van kaske naar de muur sturen jullie ons , ongelooflijk een provider die geen mail adres geeft hoe belachelijk!!¡!!!!? Komt wel goed uit voor jullie zo moeten jullie de mensen niet helpen. Awel ik ga Sevens op zoek naar een andere provider,want ben jullie kotsbeu!!!!!!

  • hendriks joanna schreef:

    ik probeer al een half uur naar jullie te bellen omdat ik problemen heb met de tv decoder die start niet op het blijft altijd het proximus logo of knoop aangeven en als ik probeer te bellen is het altijd de bezet toon ik geraak dus niet binnen bij jullie om het probleem te melden
    groetjes mevrouw Vorsselmans tel 0496067776 en klant nr 617594627

  • rombouts emiel schreef:

    heb meer dan drie geen tv door storing bij proximus. telefoon was ook steeds bezet dan maar gaan slapen. hoop dat de rekening ook evenredig wordt aangepast.

  • leon daemen schreef:

    12-01-2018

    Ik vind het schandalig dat ik niet via e-mail kan reclameren over de storing die de afgelopen dagen is geweest. Proximus biedt zijn klanten die niet naar de tv konden kijken een vergoeding van 2 weken gratis kijken. Ik heb internet nodig om via sateliet tv te kunnen kijken en dus niet om vai de diensten van Proximus. Nu heb ik de afgelopen 3 dagen nagenoeg geen tv kunnen kijken en ik heb ontzettend veel problemen gehad met internet. Nu probeer ik op allerlei manieren om met Proximus in contact te komen ivm. een schadevergoeding. Ik heb geen facebook of twitter.
    Is er geen manier om dit op een normale manier op te lossen.
    Bellen is ook geen optie omdat je niemand aan de lijn krijgt die je eventueel met verstand van zaken verder kan helpen

  • Wesenbeek Liliane schreef:

    Ik heb een op tyt gehad en mij mobiel internet is automatisch op gegaan. Nu heb ik een verbruik zonder dat ik het weet van 73.7192€ ‘Miets ik aan fietsen was. Ik vind dat niet rechtvaardig dat ik moet betalen. Zonder. Dat ik er gebruik van heb gemaakt. Dat komt bij mij mormaal rekening van maandelijks 12 €. Zit ik ne met een totaal van 102,84.

  • roger van lint schreef:

    om 16h45 heb ik 080022800 lijn op gebeld om hulp te vragen ik krijg geen mails meer binnen een dame van proximus staat me te woord na verschilende vragen begint die dame me belachelijk te maken om dat ik niet wist wat ze juist bedoelde het is de eerste keer dat ik met zo een arogancie behandeld wordt dus ik krijg geen mails meer binnen ik overweeg naar telenet over te stappen mijn telefoon nummer is 022691161 en daar sta ik nu

Laat een reactie na