Hoe Basic Fit klantendienst contacteren?

Wil je de klantendienst van Basic Fit snel bereiken? Dan ben je hier op het goede adres beland.

Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat je vragen hebt naar Basic Fit toe in verband met lid worden of het opzeggen van je abonnement. In dat geval kan je per telefoon of via e-mail contact opnemen met Basic Fit:

Via telefoon

Bel 02/588.77.10

Dit is het telefoonnummer van de Basic Fit klantenservice voor algemene vragen.

Opgelet, zoals de reacties hieronder duidelijk aangeven, is het de bereikbaarheid van Basic Fit een zeer groot probleem… Daar kunnen wij van Hoedoen jammer genoeg niets aan doen verhelpen…

Via e-mail 

Je kan ook online je vraag stellen via e-mail door gebruik te maken van het online formulier: https://www.basic-fit.com/nl-be/klantenservice/contact

Wil je je abonnement opzeggen?

Als het over Basic Fit gaat, krijgen we heel regelmatig de vraag hoe je hun abonnement moet opzeggen. We hebben hierover een apart artikel geschreven dat je hier kan terugvinden: abonnement Basic Fit opzeggen.

Alternatief Basic Fit?

Wil je graag toch blijven sporten maar niet meer bij Basic Fit dan hebben we voor jou deze alternatieven uitgezocht om van thuis uit te trainen:

  1. Op Fitness-Geest.be vind je alles terug als het gaat over fitness en krachttraining: fitnesskleding, fitnessschoenen, sportvoeding, krachtsport artikelen, fitnessapparaten,… Alles dus om je eigen fitness ruimte in te richten aan een scherpe prijs op www.fitness-geest.be.
  2. Ook op Bol.com vind je veel zaken terug voor je krachttraining thuis te beoefenen (toestellen, dumbells, matjes,…): krachttraining benodigdheden Bol.com.

Als je al je tools en accessoires in huis hebt, dan is het natuurlijk van belang om je te laten bijstaan in je training. Ook hier vind je op het internet 101 cursussen, oefenschema’s enzovoort. Wij hebben speciaal voor jou 3 gidsen/cursussen opgelijst die wél de moeite waard zijn en die effectief resultaat opleveren. Benieuwd? Klik dan op onderstaande links om je verder te informeren:

  1. Cursus droogtrainen voor mannen
  2. Cursus droogtrainen voor vrouwen
  3. Dé ultieme gids voor spieropbouw

Bron: Basic-fit.com

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

32 reacties

  • Corthals linda schreef:

    Dat jullie leden die niet meer komen (en dat controleren jullie met hun pasje ) een deurwaarder sturen is laag bij de grond . Ik sta versteld van zo een laf gedrag . Is dat jullie manier om met mensen om te gaan ? Ik heb daar gewoon geen woorden voor …….
    Beleefde groeten
    Linda

    • Angelique De Keukeleire schreef:

      Waarom geld van mijn rekening afnemen tiijdens corona crisis!!!!

    • Jon schreef:

      Hetzelfde is gebeurt bij ons!
      Mijn zoon zijn kaart werd geblokkeerd en hij had een nieuwe aangemaakt, want het vorige werkte helemaal niet meer. Er werd geen mail, bericht of sms gestuurd over het betaling dat nog moest gebeuren en 1 jaar later sturen ze mij een bericht dat ik 500 euro moet betalen voor een kaart dat niet eens gebruikt wordt!
      Weet jij wat je er tegen kan doen??

      Mvg
      Jon

      • Marianne schreef:

        Doe als wat wij deden: mijn dochter was niet aanwezig en ik had aangegeven dat ze overleden was en de deurwaarder een beetje respect mocht tonen.
        Ik heb ze nooit meer gehoord.

  • MARTINE schreef:

    Ik vind het erg dat je nooit iemand aan de lijn krijgt als je belt .

  • Lin schreef:

    Voor mij geen basic fit Ze blijven stelen als je geen lid meer bent drama !!!!

    Brieven mails en heb ik gestuurd!!! Incasso terug gestort en nog blijven ze aan de gang

  • Bert Frederiks schreef:

    Geen telefonisch contact mogelijk, achterlijk gewoon. In plaats daarvan een computer die je vragen niet begrijpt, frustrerend en dan ook nog 3 euro rekenen voor de opzegging, walgelijk!!!

  • Nina schreef:

    Beste medewerker van de klantendienst,

    Op 3 november j.l. heb ik ontdekt dat er via domiciliëring nog altijd een bedrag van 20 euro wordt afgeschreven van mijn bankrekening. Hierover een mail gestuurd naar de klantenservice, met de bevestigingsmail van de klantenservice dat het lidmaatschap was stopgezet op 1 juni 2019. Omdat ik er niet zeker van ben dat de mail is ontvangen , belde ik voor de zekerheid naar de klantenservice. Na veel vijven en zessen bereik ik een vd medewerkers, en doe mijn uitleg. Ik vertel dat ik netjes volgens de regels mijn opzeg van lidmaatschap heb gedaan, ze zoekt het op, en zegt mij, dat ik nog steeds lid ben. Nee, dat klopt niet, want ik heb een bevestigingsmail teruggekregen van basic fit met datum van stopzetting. Ok, zegt de medewerkster, ik ga het even navragen. Vervolgens probeert ze mij door te schakelen naar een andere lijn. Dit duurde enorm lang, en ging maar over en over, totdat ik het niet meer vertrouwde (was bang dat ze niet meer zouden oppakken), en de telefoon heb ingelegd. Dan heb ik weer opnieuw gebeld, de medewerkster opnieuw aan de lijn gehad (gelukkig was het dezelfde, zodat ik niet mijn verhaal opnieuw hoefde te doen), en ze verweet mij direct hoe ongeduldig ik was, om direct in te haken. Ik wilde nog zeggen dat ik vanuit Belgie bel, en het dus ook niet kosteloos is. Ik vind dit niet kunnen, om zo behandeld te worden. Hopelijk worden de maanden (6 keer 20 euro) mij zo spoedig mogelijk terugbetaald, iets waar ik alle recht op heb. Basic fit, zo ga je niet met klanten om.

  • Denisa B schreef:

    Ik vind dit niet kunnen dat ik een doktersattest heb om niet te sporten voor 4 maanden en dat jullie mij zeggen dat jullie mijn abonnement laten FREEZEN en dat mijn geld er terug van af gaat na 4 maanden ???
    MIJN ABONNEMENT IS BIJ JULLIE AL EEN LANGE TIJD OPGEZEGD!
    IK SCHIK NIET VERDER TE BETALEN TERWIJL IK ZELF NIET NAAR DE FITNESS GA OF ZELF NIET BINNEN KAN!!!!

  • Beste
    Het is normaal dat u deze dagen de deuren van uw zaak moet sluiten door deze corona toestanden
    Maar nu we ook niet kunnen of mogen gebruik maken van jullie fitness zalen vindt ik Het verdoemme schandalig dat u wel het lidgeld komt stelen van onze rekening
    Jaja stelen want dat is het ook
    Geen fitness is ook geen lidgeld

  • ingrid Verheyden schreef:

    Vind het klantonvriendelijk dat we niemand telefonisch kunnen spreken,
    hoe zit het nu met ons lidgeld.? Nu we met die coronacrisis niet kunnen gaan sporten.??
    Mvg.

  • van de casteelde christiane schreef:

    geachte,
    door het corona virus is het niet mogelijk te gaan sporten, hoe gaat U dat vergoeden, en gaat het volledige lidgeld volgende maand weer van de rekening
    Graag antwoord

  • Hilde J Duchateau schreef:

    Beste, mijn 18 jarige dichter kan niet gaan fitnessen doch nog steeds nemen jullie die 20€ van haar rekening. Zij heeft geen inkomen momenteel. Gaan jullie nu ook een incassobureau sturen? Shame on you!!! Dit kaart ik aan bij de consumenten organisaties.

  • marc schreef:

    mijn zoon heeft al 3 maanden een abonement bij jullie door die corona kan hij niet gaan en dat versta ik nog maar heeft nog altijd geen lidkaart gekregen en toch moet hij iedere maand nog betalen dat klop toch nie

  • Steven schreef:

    Beste,,
    Ik probeer al paar dagen in te loggen met de basic fit app… ik heb account aangemaakt maar telkens als ik wil inloggen komt er “log in gegevens fout” op …
    Heb ook al paswoord enz veranderd maar tevergeefs, graag had ik hier een oplossing voor.
    Om terug snel te kunnen beginnen trainen
    Met vriendelijke groete, steven.

  • Becker Julie schreef:

    Alsik mij wil inloggen op de app komt er altijd op login error password terwijl dat ik weet dat ik het juist heb ingegeven ik kan dus reserveren om te gaan … hoe is dit op te lossen als ik een ander paswoord aanvragen krijg ik ook geen mail of niks hoe is dit oplossen het geld is wel van mijn rekenibg gegaan

  • Miron Alin schreef:

    Ik klaag je aan, het is niet normaal wat je doet. Ik heb het contract in februari gesloten. dit is de 4e keer dat u illegaal geld van mijn bankrekening opneemt! maak het geld terug. anders zie je in de rechtbank !!!

  • Piet Verheij schreef:

    Ik krijg totaal geen informatie van Basic-Fit over de situatie omtrent het Coronavirus, ik denk dat u een verouderd e-mail adres van mij heeft!
    Het wijzigen van mij e-mail adres lukt mij niet, kan iemand mij hiermee helpen?

  • Lorenzo De Brie schreef:

    I wanted to come train today and lost my basic fit card, I did make reservations today and showed it on my phone. 2 times I asked personnel if they could help me out, I showed them my reservation and said I had to buy a new card first. I told them I had my dad’s birthyear wrong 3 times and I just wanted to make my res… they told me they couldn’t do nothing for me. I want to put down a complaint because I had PROOF of my res. I haven’t been able to train for 3 corona months and still they’re being incapable assholes. Where can I get someone on the phone?

  • Pascale schreef:

    Via het bedrijf hebben we een abonnement geregeld voor enkele van onze werknemers. Heb deze uiteraard op hun naam gezet met hun mailadres. Wat blijkt dat één van onze werknemers geen mail ontvangen heeft om daarmee zijn badge te kunnen ophalen. Groot probleem! Hoe bereik ik jullie ? NIET Hoe krijg ik facturen van de bedragen die maandelijks van de rekening zullen gaan ? NIET Hoe krijgt onze werknemer zijn badge als hij geen mail ontvangen heeft ? NIET Waar is jullie klantenservice ? Groot VRAAGTEKEN Waarom hebben jullie een telefoonnummer als alles toch via jullie site gaat en dan nog enkel via ‘mijn’ basis fit account ? Heel moeilijk als je geen account hebt en als bedrijf een vraag wil stellen…In ieder geval BASIC FIT…waar is jullie aandacht voor de klanten ??? Dit is GEEN manier van werken.

  • Twan Winters schreef:

    Ik heb een bevestiging van Basc_Fit van opzegging nu wil ik de afrekening vele malen e-Mails gedaan geen antwoord nu kan ik niet meer inloggen is schijnbaar geblokkerd geen telfoon nummer geen e-mail adres Wat Nu??

  • John schreef:

    Wat een schijtbedrijf, ik wil een klacht indienen maar kan niemand bereiken laat staan een contact formulier invullen en chatten gaat niet want er zijn geen medewerkers beschikbaar.
    Wat moet je tegenwoordig doen om nog iemand te spreken? Baksteen met een briefje door de vooruit?

  • Betreft: Herinnering
    Lidnummer: 475006003
    Beste Michel,
    Niet al jouw lidgelden zijn voldaan.
    Ongestoord blijven sporten?
    Betaal binnen 5 dagen het openstaande bedrag van 42,66 EUR.
    Beste,
    Mijn lidmaatschap is reeds lang opgezegd dus van “ongestoord blijven sporten “ is geen sprake !
    Mijn card nummer was 101088586 en daar kan je de laatste beweging nagaan van toegang Basic Fit. Dit nakijken zal je merken dat er maar 7 bewegingen zijn gebeurd en nog geen anderhalve maand lid geweest ben , gestopt en ONMIDDELLIJK OPGEZEGD !
    De som mij aangerekend noem ik dan ook vreemd !
    Met vriendelijke groeten

    Antwoordje terug gekregen :

    Geachte heer/mevrouw,
    Bedankt voor je bericht.
    De definitieve beëindiging van je abonnement is vastgesteld op 24/03/2021
    Je dient de lidgelden tot de einddatum van het abonnement te voldoen.
    Wij verzoeken je vriendelijk de betaling handmatig te verrichten op IBAN nummer NL24RABO0168476207 , t.a.v. Basic-Fit onder vermelding van je lidnummer.

    Ronduit SCHANDALIG TE NOEMEN ZULKE PRAKTIJKEN !!!! en we gaan een stap verder indien dit niet rechtgezet wordt.
    Vriendelijke groeten,
    Michel

  • Eric Mannaerts schreef:

    Beste, wij hebben een duo abonnement. Mijn man heeft een account en dus ook de app om te reserveren. Ik zou ook graag de app installeren zodat ik ook kan reserveren. Hoe doe ik dat? Op de site vind ik geen antwoord. De telefonische klantendienst verwijst mij naar de app ….

  • Levi Vermeulen schreef:

    Tijdens de hele Corona virus kregen we een mail met daarin de keuze : Of doorbetalen en na de maatregelen een korting krijgen of het abo opzeggen. Aangezien de voorwaarden om onmiddelijk te kunnen opzeggen voldaan werden, besloot ik mijn abo op te zeggen. 3 maand later krijg ik een herinnering per mail van een openstaande rekening. Voor zover dat ik kan zien, is alles betaald tot het moment van einde contract. Dus antwoord ik via de link in de mail op 08juni over welke periode dit bedrag gaat. Ik krijg een bevestigingsbericht op mijn verzonden mail, maar een echt antwoord blijft uit. Ik dacht dat dit door de drukte was vanwege Corona, dus ik wacht op antwoord. Nu krijg ik maar dan een maand later een tweede herinnering via mail + 7.95€ nalatigheidskosten. Dus bel ik het nummer dat in deze mail vermeld staat. Krijg ik als antwoord: ja dat is het uitgesteld bedrag van tijdens de corona lock-down. Wanneer ik vermeld dat dit niet kan omdat ik mijn abo onmiddelijjk heb opgezegd, en ik graag exacte data wil over welke periode dit bedrdag gaat, krijg ik een paniek reactie dat ik daar maar contact mee moet opnemen met de klantendienst, maar deze zijn enkel via mail te bereiken. Nu wil ik niet nog eens een maand wachten voor ik een andere mail krijg waarvoor nog eens extra kosten worden aangerekend.

    Basic- Fit,

    Ik snap dat het een moeilijke periode is, net als voor iedereen, toch is dit niet de manier om klanten te behandelen. Ik hoop dat jullie mij hier snel over contacteren

  • Oleg Golubitskij schreef:

    Het is niet normaal !!! Het geld wordt eerder dan gepland van de rekening afgeschreven. Ik kan ze niet bellen, het e-mailadres is niet geldig. Ze telefonisch niet. Wat een bedrijf is dit ???????!!!!!!!!!

Leave a Comment