Hoe Excel bestand beveiligen met wachtwoord?

worMicrosoft Office Excel 2013 heeft een ingebouwde optie om het document te versleutelen met een paswoord.

Staan er zaken in je Excel bestand die het daglicht niet mogen zien, dan is al wat je hoeft te doen de stappen die hieronder beschreven staan om je document te encrypteren:

1) Bestand

Open het Excel document dat je wil versleutelen en klik linksboven op Bestand

excel wachtwoord beveiligen 1

2) Info

Selecteer Info in het menu linksboven. De optie Document beveiligen komt nu tevoorschijn.

excel wachtwoord beveiligen 2

3) Versleutelen

Kies in het dropdown menu de optie ‘Versleutelen met wachtwoord’.

excel wachtwoord beveiligen 3

4) Kies wachtwoord

Voer het wachtwoord dat je wenst tweemaal in. Om het wachtwoord te activeren dien je eerst het document nogmaals op te slaan.

Opgelet: Een Microsoft Excel wachtwoord kan je nooit terughalen. Er geen link “Wachtwoord vergeten?” dus kwijt = Game over. Bewaar daarom dit wachtwoord goed.

excel wachtwoord beveiligen 4

Wachtwoord terug verwijderen

Je kan je wachtwoord nadien terug verwijderen door dezelfde stappen als hierboven te volgen, maar in stap 4 haal je de letters die in het veld staan eruit en druk je op OK.

excel wachtwoord beveiligen 5

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laat een reactie na