Hoe Orange abonnement veranderen?

Laatst aangepast op

Orange is een flexibele provider die klanten tegemoet komt. Je zult bijvoorbeeld in staat zijn om je abonnementsplan te wijzigen. Dat doe je wanneer het huidige aantal belminuten niet meer voldoende is, of juist te veel. Het kan natuurlijk ook zijn dat je toch meer mobiele data wilt.

Orange, het voormalige Mobistar, maakt het mogelijk om je huidige abonnementsplan aan te passen zoals jij dat wilt.

Naar Orange website >

Stappenplan wijzigen Orange abonnement

  1. Open de Orange website
  2. Kies rechtsboven Klantenzone
  3. Login op de Orange klantenzone
  4. Selecteer de optie Mijn plan veranderen
  5. Kies het nieuw abonnement dat je wenst

*Opgelet: Heb je een abonnement van 24 maanden waar een smartphone aan gekoppeld was? Dan kan je pas na 12 maanden downgraden naar een goedkoper tariefplan. Upgraden naar een hoger tariefplan met meer belminuten en data kan altijd.

Dit kun je doen als je niet weet welk abonnement je nodig hebt

Het kan van tevoren lastig zijn om in te schatten hoeveel je precies gaat gebruiken. De meeste mensen tellen de minuten die ze bellen niet handmatig. Hetzelfde geldt voor internet. Je gaat niet bij elke website na hoeveel data het kost om een pagina te laden of een video te bekijken. Orange heeft een handige methode ontwikkeld om jou te helpen bij het maken van een keuze.

De Personal Check-Up van Orange

Je hebt dus niet altijd een goed overzicht van wat je allemaal verbruikt. Orange geeft je inzicht over je verbruik van de laatste 3 maanden. Dit wordt afgezet tegenover het abonnement dat je hebt. Als dit niet goed op elkaar aansluit, dan geeft de Personal Check-Up je automatisch advies over welk abonnement het meest geschikt is voor jou. Let er wel op dat je huidige abonnement bij Orange tenminste drie maanden moet lopen voordat er een conclusie getrokken kan worden.

De voordelen van de Personal Check-Up

Veel preciezer dan de Personal Check-Up van Orange wordt het niet. Het grote voordeel is natuurlijk dat er een analyse van jouw persoonlijke verbruik wordt gemaakt. Je kunt dus rekenen op een op maat gemaakt plan. Je zult bovendien een duidelijk overzicht krijgen met wat je allemaal kunt besparen. En deze is tot op de eurocent nauwkeurig. Bovendien is de Check-Up makkelijk te gebruiken en krijg je na een paar klikken een helder advies.

Waarom je te veel belminuten kunt hebben

Het aantal belminuten dat iemand nodig heeft verschilt van persoon tot persoon. Sommigen bellen de hele dag met hun vrienden en familie. Anderen gebruiken hun mobiele telefoon eigenlijk alleen maar in noodgevallen. Juist daarom kunnen klanten bij Orange uit zo veel verschillende abonnementen kiezen. Voor iedere gebruiker is er een geschikt plan te vinden. Bovendien weet je zeker dat je nooit te veel betaalt bij Orange. Door de flexibele instelling van deze provider kun je jouw abonnement tussentijds aanpassen. Het kan zijn dat je toch veel meer belt dan je verwacht had. Bijvoorbeeld omdat je een nieuwe baan hebt of omdat je een relatie begonnen bent. Andersom kan natuurlijk ook. Wanneer je elke maand veel belminuten overhoudt is dat zonde van je geld. Het is dan verstandig om te overwegen om je abonnement aan te passen. Daardoor weet je zeker dat het past bij de wensen die je momenteel hebt.

Meer of minder mobiele data bij je abonnement

Toegang tot het internet is de standaard geworden. Iedereen met een smartphone wil graag overal bereikbaar zijn. Je wilt het nieuws lezen op het internet, een mail versturen of een profiel van een van je vrienden checken. Als je buiten de deur bent, dan zul je daarvoor mobiele data nodig hebben. Grootverbruikers van mobiele data kiezen graag voor onbeperkt internet. Je kunt dan onbekommerd internetten omdat je je geen zorgen hoeft te maken dat je je datalimiet overstijgt. Een grote groep mensen komt er halverwege hun abonnement achter dat ze liever toch wat meer data per maand gebruiken dan ze van tevoren verwacht hadden. Het kan ook zijn dat je juist minder nodig hebt. Bijvoorbeeld omdat je toegang hebt gekregen tot een wifi netwerk. Ook dan kun je bij Orange je abonnement gewoon aanpassen. Met een paar simpele handelingen zorg jij ervoor dat je alles zelf in de hand hebt.

Pas je huidige abonnement aan bij Orange

Het kan zijn dat je verbruik en je abonnement niet meer op elkaar aansluiten. Het is dan verstandig om een aanpassing te doen. Dat kun je gewoon zelf doen via de website van Orange. Bijvoorbeeld direct nadat je de Personal Check-Up hebt doorlopen. Via de website heb je een helder overzicht van wat er allemaal mogelijk is. Met een paar klikken van je muis stel je van alles in. Zo krijg jij het abonnement dat perfect past bij wat je verbruikt.

Je abonnement laten aanpassen bij een Orange-shop

Het kan zijn dat je liever persoonlijk aandacht krijgt van de medewerkers. Dat kan natuurlijk ook gewoon bij Orange. In een Orange shop bij jou in de buurt helpt een personeelslid je graag bij het maken van een keuze. Zij geven het advies dat het beste bij jou past. Ook hier zullen jouw wensen en persoonlijke verbruik de doorslag geven. Uiteraard kun je ook gewoon vrijblijvend bij een Orange-shop langsgaan om informatie en advies in te winnen.

Een tariefplan wijzigen bij een abonnement met een smartphone

Het is bij Orange ook gewoon mogelijk om je plan te wijzigen wanneer je een abonnement met smartphone hebt. Hier zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Dat komt vooral omdat een deel van de abonnementskosten bedoeld zijn om de telefoon af te betalen. In de eerste 12 maanden bij een abonnementsduur van 24 maanden kun je alleen overstappen naar een abonnement met meer belminuten en/of data. Tijdens de daaropvolgende 12 maanden kun je ook overstappen naar een kleiner abonnement. De precieze voorwaarden zullen van persoon tot persoon verschillen. Vanaf de 22e maand van je abonnement ben je vrij om te doen en laten wat je wilt. Je kunt dus ook een nieuwe telefoon uitzoeken zonder dat dit invloed heeft op de maandelijkse kosten van je abonnement.

Naar Orange website >
The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan Van Asch (toon alles)

Categorieën: Shop

Leave a Comment