fbpx

Hoe Scarlet e-mail instellen?

Scarlet e-mail kan je gebruiken op twee manieren. Ofwel door eenvoudig gebruik te maken van Scarlet Webmail (zie dit artikel voor meer informatie over Scarlet webmail). Ofwel door een e-mailprogramma of software op je computer of smartphone te gebruiken.

In dit artikel laten we zien welke standaarinstellingen je voor Scarlet moet gebruiken om al je mails te kunnen lezen en versturen als je gebruik maakt van bv Outlook.

Instellingen Scarlet e-mail

Server voor inkomende e-mail (POP3) : 
pop.scarlet.be
Poort : 995 (SSL ingeschakeld)

Server voor inkomende e-mail (IMAP) : 
imap.scarlet.be
Poort : 993 (SSL ingeschakeld)

Server voor uitgaande e-mail (SMTP) : 
smtp.scarlet.be    
Poort: 465
(SSL en “mijn server vereist authenticatie” inschakelen)

Pop3 of IMap?

Zoals je ziet is de instelling voor uitgaande e-mail steeds hetzelfde. Voor inkomende e-mail kan je kiezen tussen POP3 of IMAP. IMAP is in onze ogen het meest eenvoudige en handige in gebruik. Je kan dan vanop eender welk apparaat je mails checken. Bij POP3 is dit niet het geval, enkel wanneer je de optie “Een kopie van de berichten op de server achterlaten” activeert. Ook is bij IMAP de folderstructuur op elke aparaat automatisch hetzelfde. Bij POP3 moet je dit zelf op elke computer gaan aanmaken.

OPEN HIER DE WEBSITE >

Bron: scarlet.be

The following two tabs change content below.

Nick Van Ranst

Nick is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing.

Laatste berichten van Nick Van Ranst (toon alles)

5 gedachten over “Hoe Scarlet e-mail instellen?”

  1. Johan Demeersman

    Beste Nick Van Ranst,

    Ik heb al vele jaren een gratis scarlet e-mailadres, dat ik nog steeds gebruik. Mijn provider (internet, telefoon enz..) is al geruime tijd Telenet. Ik heb dus ook een telenet adres maar gebruik hoofdzakelijk het scarletadres. Alle mails haal ik binnen via Microsoft Outlook en tot een paar maanden geleden was dit geen probleem. Recent slaag ik er echter niet meer in mails te versturen (via Outlook) van mijn scarlet adres. Ontvangen is geen probleem, en versturen via de website van Scarlet lukt ook, maar die is niet gebruiksvriendelijk. Ik heb de server voor uitgaande mails (in Outlook) al gewijzigd maar dit hielp niet. Ik vermoed dat het probleem bij Telenet ligt, maar misschien heb jij een oplossing?
    ps: mails versturen van mijn telenet adres is geen probleem.

    bij voorbaat dank voor je hulp

    1. Dag Erik, dit is ondertussen dan ook gewijzigd bij Scarlet. Zowel POP3 als IMAP zijn standaard actief en moet niet meer apart worden aangevraagd of ingesteld. Je kan je Scarlet mail dus gewoon gebruiken volgens het protocol dat je zelf wilt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *