Scarlet e-mail kan je gebruiken op twee manieren. Ofwel door eenvoudig gebruik te maken van Scarlet Webmail (zie dit artikel voor meer informatie over Scarlet webmail). Ofwel door een e-mailprogramma of software op je computer of smartphone te gebruiken.
In dit artikel laten we zien welke standaarinstellingen je voor Scarlet moet gebruiken om al je mails te kunnen lezen en versturen als je gebruik maakt van bv Outlook.
Instellingen Scarlet e-mail
Server voor inkomende e-mail (POP3) :
pop.scarlet.be
Poort : 995 (SSL ingeschakeld)
Server voor inkomende e-mail (IMAP) :
imap.scarlet.be
Poort : 993 (SSL ingeschakeld)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP) :
smtp.scarlet.be
Poort: 465
(SSL en “mijn server vereist authenticatie” inschakelen)
Pop3 of IMap?
Zoals je ziet is de instelling voor uitgaande e-mail steeds hetzelfde. Voor inkomende e-mail kan je kiezen tussen POP3 of IMAP. IMAP is in onze ogen het meest eenvoudige en handige in gebruik. Je kan dan vanop eender welk apparaat je mails checken. Bij POP3 is dit niet het geval, enkel wanneer je de optie “Een kopie van de berichten op de server achterlaten” activeert. Ook is bij IMAP de folderstructuur op elke aparaat automatisch hetzelfde. Bij POP3 moet je dit zelf op elke computer gaan aanmaken.
Bron: scarlet.be
Nick Van Ranst
Laatste berichten van Nick Van Ranst (toon alles)
- Hoe je sloopauto verkopen via OSW? - 22 maart, 2023
- Hoe je caravan verkopen via OSW? - 22 maart, 2023
- Hoe je auto verkopen via OSW? - 22 maart, 2023
- Hoe en wat: reiki behandeling - 22 maart, 2023
- Hoe en wat: Maya astrologie - 22 maart, 2023
Beste Nick Van Ranst,
Ik heb al vele jaren een gratis scarlet e-mailadres, dat ik nog steeds gebruik. Mijn provider (internet, telefoon enz..) is al geruime tijd Telenet. Ik heb dus ook een telenet adres maar gebruik hoofdzakelijk het scarletadres. Alle mails haal ik binnen via Microsoft Outlook en tot een paar maanden geleden was dit geen probleem. Recent slaag ik er echter niet meer in mails te versturen (via Outlook) van mijn scarlet adres. Ontvangen is geen probleem, en versturen via de website van Scarlet lukt ook, maar die is niet gebruiksvriendelijk. Ik heb de server voor uitgaande mails (in Outlook) al gewijzigd maar dit hielp niet. Ik vermoed dat het probleem bij Telenet ligt, maar misschien heb jij een oplossing?
ps: mails versturen van mijn telenet adres is geen probleem.
bij voorbaat dank voor je hulp
Hi Johan, heb je al eens geprobeerd om je account te verwijderen en opnieuw te installeren op je Outlook?
Ik heb de link http://mailmanager.scarlet.be/ reeds 12 keer geopend en krijg steeds een pagina uit het verleden waar uitgelegd wordt dat scarlet veranderingen gaat doorvoeren.
Maar een pagina waar ik IMAP kan instellen kan ik niet vinden.
Dag Erik, dit is ondertussen dan ook gewijzigd bij Scarlet. Zowel POP3 als IMAP zijn standaard actief en moet niet meer apart worden aangevraagd of ingesteld. Je kan je Scarlet mail dus gewoon gebruiken volgens het protocol dat je zelf wilt.
Hoi,
Ik heb een document gekregen dat ik recht heb op sociaal telefoontarief, hoe stuur ik dit door naar Scarlet a.u.b ?