Hoe contacteer ik Bpost klantendienst?

Bpost is in België natuurlijk de place to be als je een brief of pakket wil versturen of moet ontvangen. Zit je met vragen over je post of heb je ergens een probleem mee?

Als je de klantenservice van Bpost wil contacteren, heb je natuurlijk graag snel antwoord en dan zijn telefoon, e-mail en post de ideale manieren om in contact te komen:

1. Via telefoon

Bel 02 278 51 26

Dat is het telefoonnummer van de klantendienst (zonaal tarief). Zij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag: 8u00-19u00

2. Via e-mail

Je kan je vraag of opmerking ook mailen via het online formulier voor particulieren.

3. Per post

Het zou maar gek zijn als je Bpost niet kan bereiken per post 😉 Een brief schrijven naar de klantendienst kan je zonder de brief te frankeren op dit adres:

bpost
t.a.v. klantendienst
Postbus 5000
1000 Brussel

Bron: bpost.be

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

21 reacties

  • leemans Margareta schreef:

    Geachte
    ,
    Ik had een aanvraag gedaan om een rekeningoverzicht te krijgen over een periode van 2002-2010, maar jullie gaan maar 10 jaar terug, een gewoon simpel overzicht , kan dat gratis? Dit moet gebruikt worden in een rechtzaak.

    Met dank,

    G. Leemans

  • ElMoukhtari Benaissa schreef:

    Beste

    Heb een lange tijd geleden een rekening aangesloten bij bpostbank had schuld heb die betaald maar het schijnt niet van de nationale bank weggenomen zijn vraag jullie vriendelijk
    mij dit te kunnen oplossen bij de nationale bank, aub .Het is voor mij heel dringend en van groot belang

    Groetjes ElMoukhtari Benaissa

    • Nick Van Ranst schreef:

      Hallo, hiermee kunnen we je niet helpen want wij van Hoedoen.be hebben immers niet met Bpost te maken. We proberen op deze pagina enkel uit te leggen hoe je de klantendienst van Bpost kan contacteren.

  • maikel schreef:

    bpost is zo slecht met het leveren van pakketten. wanneer je een pakket moet ontvangen of iets dat je hebt besteld online komen ze bij je huis langs en dan laten ze een briefje voor je achter terwijl ze aan de bel moeten schellen om door te geven dat je pakket in ontvangst moet nemen laten ze gewoon een brief achter en dan gaan ze weg. nu moet jij zelf je pakket afhalen bij één van hun kantoren ,ik vraag me af waarom mensen moeten betalen voor het thuisbezorgen van een pakket als jullie dat niet correct doen. dit is gewoon oplichterij vind ik en voor de gekhouwerij. ik heb dit al vier keren mee gemaakt en ook nog gebelt naar de klanten dienst. en die zeg steeds we gaan het door geven maar het zelfde liedje gaat gewoon door. wat vandaag is het zelfde weer gebeurd. dus voor mij geen bpost. Waardeloos!!!!!!!!

  • Lefebvre schreef:

    3 dagen op rij krijg ik mail thuisgestuurd die eigenlijk niet voor mij is. Enkel huisnummer klopt. Naam en straat verschillen. Boost via email contacteren is onbegonnen werk. Overal moet je absurd laange vragenlijsten invullen. Je zal maar rappels krijgen doordat de eerste brief nooit bij jou is geraakt.

  • Pierre schreef:

    Beste klant, we danken U voor uw geduld,…….

    30min later…

    Beste Klant, we danken U voor uw geduld……

    Ze nemen daar even snel de telefoon op als aan het tempo dat ze werken….

    Niet dus

  • Erik schreef:

    Vrijdag verwacht je levering van een dringend pakje. blijft iemand de hele dag speciaal thuis. Steken ze papiertje in de bus dat je zogezegd niet thuis was en pakje moet afhalen in postpunt. Dag erna in postpunt : geen pakje. nee het is nog in Brussel! HOE KUNNEN ZE HET DAN DE DAG ERVOOR AANGEBODEN HEBBEN !!!??? U voor niks laten rondrijden ja. Vandaag weer papiertje in de bus om het vanaf morgen gaan af te halen. Een klacht indienen op de website kan niet -> Krijg je melding dat je de afzender moet contacteren. De afzender heeft er geen f#ck mee te maken !!!. Bellen is ook hopeloos. En een mailadres is natuurlijk nergens te vinden. Brolpost is gewoon te lui om het pakje te komen leveren. En voor de rest zijn ze niet bereikbaar. Voor te staken zijn ze wel rap bij Brolpost, maar hun werk doen dat is teveel gevraagd. Papiertjes met leugens in uw bus gooien daar zijn ook sterk in. Die aan het loket gaat morgen haar/zijn saus krijgen. Ben pisnijdig !

  • Wis schreef:

    bpostleveranciers HINDEREN de doorgang voor het verkeer in onze straat. De chauffeurs zetten zich gewoon dubbel in de straat. Door de scheiding van een verhoogde berm kunnen de auto’s niet uitwijken !!! heb persoonlijk al een schade gehad onderaan de auto door die verhoogde berm (trouwens iedereen doet dat). Het afleveren duurt dikwijls lang!!!! Hopelijk komt hier verbetering in? Misschien kunnen jullie het betreffende personeel ervan op de hoogte brengen (trouwens dubbel parkeren, dubbel stilstaan is een overtreding!)

  • daras lut schreef:

    Vindt u het normaal als overheidsbedrijf (onze belastingen!!!) dat de post in de omstreken van de Jacobslaan Zoersel rondgebracht wordt met de auto??? Het is helemaal niet milieuvriendelijk, opritten worden kapot gereden doordat de postbode vanuit de auto de post in de brievenbussen probeert te steken, het is gevaarlijk want rij maar eens met je fiets achter een zigzaggende, traag rijdende wagen (heb ik onlangs zelf meegemaakt). Die “gekke” rondbrenging van onze brieven draait waarschijnlijk weer rond geld en winstbejag. Goed bezig Bpost!!!!!

  • De Cock schreef:

    Geachte,
    Ik heb 22 mei een pakket op de post gedaan om te verzenden naar engeland maar is tot heden niet aangekomen.
    Over “service” gesproke ^^ heeft mij 11€ en … cent gekost. Als da pakket zoek geraakt is gaan jullie da wel vergoede hoor!!

  • Leen schreef:

    Klacht of vraag. Enkel bellen gaat. En dan moet je dit doen tijdens ons werkuren. Via formulier op de site draai je in cirkeltjes… Pakket-pqrticulier. Reeds 6 maand geleden gemeld dat dit een serieus pijnpunt is, maar geen verandering. Bpost, weet u, tegenwoordig kan je op een site een emailadres plaatsen om klanten te helpen… Of online formulieren waar je iets kan intypen…

  • Karel Grosemans schreef:

    Het toppunt van de pakjesdienst de dag van vandaag bij Bpost.
    Vrijdag 6/7/2018 werd er zogezegd 2 Pakjes geleverd bij mij thuis in de Toekomststraat 17/4 te Machelen. Ik werd verwittigd via sms dat de pakjesdienst was langsgekomen, maar dat er niemand aanwezig was, ook niet het alternatief bij mijn afwezigheid nl. mijne gebuur.
    Nu vandaag maandagavond 9/7 kwam één van mijn buren uit de Diegemstraat 17b, bij mij aanbellen. Hij had 2 briefjes mee van Bpost waarin de bezorger van mijn pakjes bevestigd dat hij was langgeweest met 2 pakjes op 5/7 om 11:45. Deze buur zei me ook dat hij deze briefjes pas maandagmiddag in zijn bus gevonden had. Kan de bezorger dan niet het verschil tussen de 2 straatnamen??? En hoe komt het dat hij d’e briefjes pas maandagvoormiddag in de verkeerde brievenbus deponeerde en in de verkeerde straat???
    Dankzij de sms die ik gekregen heb wist ik dan toch vrijdagnamiddag dat beide pakjes af te halen waren in het postkantoor te Machelen. Mijn echtgenote begaf zich naar het postkantoor maandagnamiddag met mijn I.D. kaart en gsm met de tracenummers ,om depakjes op te halen. De mannelijke bediende weigerde echter de pakjes mee te geven. Ik moest ze zelf gaan afhalen!!!!
    Van de goede service van het personeel van Bpost gesproken??????

  • Rita schreef:

    In de regio Zandstraat Helchteren worden de pakjes meestal bezorgd door een lange magere en iets oudere postbode. Hij loopt er altijd nors bij en is zeer onvriendelijk. Gisteren voor de zoveelste maal zeer klantonvriendelijk behandeld. Een hoop gemopper en geklaag dat er eindelijk iemand thuis was ….en mijn pakje werd me van ver “toegesmeten”. Een tijd geleden vond hij mijn pakket niet meteen en toen werd met alles wat los en vast zat in zijn auto gesmeten (ook breekbare ?)….

  • busschaert schreef:

    hallo,
    vandaag 19-07 ben ik de ganse dag thuis, ben zelfs niet in de tuin geweest en ontdek ik bij het ledigen van de brievenbus om 11.45u een briefje van de postbode om een aangetekende zending te gaan afhalen, getekend om 11.21 u….dit is niet de eerste keer dat ze te lui zijn om aan te bellen om de zending in ontvangst te nemen. Zulke manier van werken is beneden alle peil, of hij/zij nu al 10jaar postbode zijn of een jobstudent, doe je werk goed of stop ermee! Dit komt de goede naam van de post niet ten goede, doe hier dan ook iets aan!

  • Nathalie schreef:

    Geachte,
    Ik heb de laatste 1,5 maand 3x een brief opgestuurd en de laatse was 3 weken geleden. Deze laatste is pas deze week aangekomen en de rest nog altijd niet! Is dit normaal?!? Ik vind dit echt schandalig! Ook mijn vriend zijn pakje is “verloren” gegaan. Van Brussel naar Hasselt gestuurd en diezelfde dag weer naar Brussel en daar verdwenen! Waarom betalen wij eigenlijk nog hiervoor? Het antwoord van: “dan moet je alles aangetend versturen” ben ik ondertussen ook al wel beu gehoord….

  • Jonckheere mireille schreef:

    Juist hetzelfde meegemaakt zogezegd aangebeld nooit gehoord ben hele dagen thuis man bedlegerig zie wagen Bpost ga naar beneden en enkel brief gevonden dus niet aangebeld echte schande nu begrijp dat er alle dage meerdere wagens van post nl passeren waaromNOOIT antwoord op onze vragen

  • van den Bergh schreef:

    Oef bpost,
    Altijd standaard antwoord.
    Klacht indienen niet altijd mogelijk via hun website.
    Formulier bied geen mogelijkheid.
    Nu weer bankautomaat die geen geld gaf maar toch.
    Gelukkig klein bedrag.
    Wel van rekening geschreven dus.
    Wachten tot maandag voor ik hun kan contacteren????
    Belachelijk. Dan nog de vele problemen met de postbezorging.
    1/8 ste word bij ons niet bezorgd.
    Brievenbussen die worden gesloten zonder voorafgaande waarschuwing noem maar op.

  • verbist patrick schreef:

    BPOST;;;BROLPOST;;IK HEB HIER EEN TRACK EN TRACE MELDING DAT MIJN PAKJE IS TOEGEKOMEN BIJ DE TRACEERDIENST OP 06/03/2019 OM 15,47 ,EN DAT DE ZENDING IS AANGEKONDIGD/BPOST HEEFT DE INFORMATIE ONTVANGEN
    DAN OP 16/03/2019 om 11,32 DAN STAAT ER DE ZENDING IS KLAAR VOOR TRANSPORT
    WE ZIJN NU 30/03/2019 EN NOG STEEDS GEEN PAKJE EN DE TRACK EN TRACE DAAR VERANDERT NIETS…NIET TE GELOVEN WAT EEN SERVICE
    /

  • De Jonghe Sonja schreef:

    Werken in de straat,opmerking bezorger Bpost vanaf volgende week komt de krant(abonnement,omwille van levering voor 7,30)met de gewone postbode(namiddag)want ik ga hier niet door!
    Das 1:Oud nieuws en2:de gewone postbode moet er wel door met xtra gewicht.
    Dus jong met auto kan geen paar stappen zetten,maar oudere met fiets zal wel moeten,collegiaal he.

  • Ivo Marien schreef:

    Ongelooflijk, ik ben al twee dagen bezig met het zoeken naar het juiste adres bij Bpost om een klacht in te dienen en ondanks de reclame van “Het zou maar erg zijn dat je Bpost niet per post kan bereiken” is dat precies wat het is.

  • Roesems Walter schreef:

    Ik lees hier nu dat zowat een half jaar geleden een gelijkaardige klacht als de mijne (zie hiervoor) werd ingediend. Nog altijd geen verandering. Dit getuigt dus echt van slechte wil en van een onaanvaardbare houding jegens de klant.

Laat een reactie na