fbpx

Hoe je bedrijf offline promoten?

De wereld van technologie en internet verandert heel snel. Het is voor sommige bedrijven dan ook lastig om zich hierin te meten met grote bedrijven en veel geld. Je moet de juiste kneepjes van het vak weten om een goede concurrent hiervoor te zijn. Echter dit is heel ingewikkeld en kost veel tijd. Daarom moeten kleine bedrijven zich juist richten op reclame waar ze wel de juiste mensen mee vinden en niet in het wilde weg aan het schieten zijn. We geven hier enkele nuttige tips waarmee je je bedrijf offline kan promoten.

Rondom je bedrijf

Zorg ervoor dat het logo van jouw bedrijf goed zichtbaar is zowel op het gebouw als vlakbij. Dit kun je doen door een grote vlag met jouw logo op te hangen aan de vlaggenmast die er staat. Verder kun je banners neerzetten, een raamsticker opplakken en je logo mooi op de gevel van het pand laten zetten. Zit je in een gedeeld gebouw wordt dit toch al wat lastiger. Zet het logo van jouw bedrijf op je bedrijfsbus of je bedrijfsauto. Zo vang je mensen die je onderweg tegen komt, dan wel mensen die passeren op een plek waar jij aan het werk bent. Dit kunnen ook potentiële klanten voor je zijn. Of laat kledij bedrukken (t-shirts, petten,…) die je dan uiteraard zelf gaat dragen en kan uitdelen.

Evenement

Hou een actie of verzorg en organiseer een evenement. Mensen zijn altijd geïnteresseerd in iets waarbij ze zelf getriggerd worden om iets te doen. Organiseer bijvoorbeeld in samenwerking met de plaatselijke voetbalvereniging een toernooi waar je potentiële en bestaande klanten voor uitnodigt. Op deze manier kom je in contact met anderen, en heb je naast een leuke dag ook nog eens extra connecties gelegd.

Beurzen

Je kunt er ook voor kiezen om op een beurs te gaan staan en daar laten zien aan de mensen welke diensten of producten jij er aanbiedt. Hierdoor zijn mensen op de hoogte van wat jij doet en zullen ze als ze met een probleem zitten wat jij kunt oplossen dit komen vragen. Tevens kun jij laten zien aan de mensen waarom ze naar jou toe moeten komen.

The following two tabs change content below.

Nick Van Ranst

Nick is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *