Hoe Luminus contract opzeggen?

Verander je gewoon van energieleverancier? Dan zal hij voor jou de opzegging doen bij Luminus via de netbeheerder wanneer je bij hem een contract tekent. Je dient wel altijd rekening te houden met 30 dagen opzegtermijn in dat geval.

Maar stel dat je verhuist naar het buitenland of verhuist naar een regio waar Luminus geen leverancier is, dan dien je je contract bij energieleverancier Luminus stop te zetten. Concreet doe je dat als volgt:

Vooraf
Neem je gegevens bij de hand (o.a. klantnummer, verhuisdatum, meternummer, meterstanden, je nieuw adres en eventueel gegevens van de nieuwe bewoner)

Manier 1: Telefonisch opzeggen
Bel Luminus op het nummer 078/15.02.10. Een medewerker van de telefonische klantendienst zal met u de stappen doorlopen en voor u de opzegging in orde brengen.

Bellen kan van maandag tem vrijdag van 08 uur tot 20 uur. En op zaterdag van 09 uur tot 13 uur.

Hou zeker een recente factuur met je klantennummer bij de hand.

Manier 2: Online contactformulier
Je kan ook makkelijk online zeggen via het opzegformulier op de Luminus site. Dat vind je hier.
> Duid eerst aan: categorie ‘tarieven en contractaanpassingen’ (zie afbeelding hieronder)
> Schrijf vervolgens een tekstje in het invulveld in onderstaand genre:

Beste,
Graag wens ik, rekening houdend met de contractuele opzegtermijn, mijn contract bij Luminus per dd/mm/jjjj te beëindigen. Ik geef ook mijn gegevens mee:
verhuisdatum: XXXX
meternummer: XXXX
meterstanden: XXXX
nieuw adres: XXXX
Graag zie ik een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging tegemoet.


> Uiteraard ook nog de rest van het contactformulier invullen.

(bron: Luminus.be)

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Twitter, Linkedin en Google+

Laatste berichten van Johan Van Asch (toon alles)

2 reacties

Laat een reactie na