Hoe Telenet webmail adres aanmaken?

Laatst aangepast op

Als klant bij Telenet, is het een leuk extra voordeel dat je gratis een webmail ter beschikking krijgt. Deze is gekoppeld aan je unieke klanten login en je kan je mailbox vanop eender welk toestel raadplegen.

In onderstaand voorbeeld gaan we in enkele stappen het Telenet adres “hoedoen@telenet.be” aanmaken om te tonen hoe dit werkt.

Je kan hieronder op de foto’s mee volgen en leren hoe je zelf een Telenet email adres kan creëren:

Telenet webmail: Hoe aanmaken?

Stap 1: Ga naar de Mijn Telenet klanten login pagina

Stap 2: Vul je Telenet klanten ID en wachtwoord in. Deze zien er ongeveer als volgt uit:

  • Klantenlogin: ab123456
  • Wachtwoord: Je ontvangen of zelf gekozen wachtwoord

Tip: Eerst keer dat je inlogt en geen idee wat je Telenet wachtwoord is? Het wachtwoord staat vermeld op het Telenet paspoort dat je van de Telenet installateur destijds hebt meegekregen

Stap 3: In de Mijn Telenet zone scroll je naar beneden tot je het vak ziet Internet. Daaronder vind je de optie ‘Mijn Telenet mailboxen’. Dat is diegene die je nodig hebt.

Stap 4: Je komt nu terecht in het overzicht van je mailbox. Vanuit hieruit kan je 2 zaken aanmaken:

  • Je kan rechts op de pijl klikken naast je Telenet ID en van daaruit een geheel nieuwe mailbox aanmaken
  • Of je kan nieuwe @telenet.be adressen toevoegen (of zoals Telenet het noemt ‘Aliassen aanmaken’) die onder dezelfde mailbox vallen

In onderstaand voorbeeld hebben wij de alias hoedoen@telenet.be aangemaakt. Je kan zo nog meerdere aliassen en Telenet email adressen toevoegen aan de lijst, of zoals hierboven beschreven beginnen met een volledig nieuwe webmail.

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Leave a Comment