Hoe Vinted contacteren?

Hoe je Vinted kan contacteren zou handig kunnen zijn. Bijvoorbeeld wanneer je met vragen zit over een verzending of een terugbetaling van een aankoop.

Als je de klantenservice van Vinted wil contacteren, heb je natuurlijk graag snel antwoord en dan zijn telefoon en e-mail de snelste manieren om in contact te komen.

Jammer genoeg is nergens een telefoonnummer of e-mailadres van Vinted terug te vinden. We hebben lang moeten zoeken en stootten slecht op een no-reply@vinted.com… Daarmee kan je jammerlijk genoeg niets aanvangen.

Contacteer Vinted via de helpdesk

Na het doorzoeken van nuttige informatie op de website vonden we hun zogenoemde “helpdesk” terug. Ga hiervoor naar www.vinted.be/help. Daar kan je veelgestelde vragen & antwoorden terugvinden. Je kan er ook een zoekopdracht ingeven.

Contacteer het support team van Vinted!

Bovenstaande Helpdesk geeft natuurlijk enkel een antwoord op algemene vragen. Meestal heb je echter een specifieke vraag aangaande een bestelling, de betaling of de verzending ervan. Hieronder kan je tal van dergelijke vragen terugvinden. En die eindigen altijd met “hoe kan je Vinted contacteren?”. Na diep graven in de helpdesk hebben we iets gevonden dat misschien kan helpen bij je vragen.

  1. Ga naar je inbox van je account of op je app
  2. Selecteer het gesprek met koper/verkoper waarover je vraag hebt
  3. Klik op het info-icoontje rechts bovenaan
  4. Hier zie je nu de details van de koper/verkoper. Klik op “HELP”
  5. Je ziet nu overzicht van vragen betreffende dit gesprek. Als het over een verkocht artikel gaat zie je hier vragen over betaling, feedback, en dergelijke. Klik verder wat je aangaat. In sommige gevallen krijg je dan nog sub-onderwerpen te zien.
  6. Afhankelijk van wat je geselecteerd hebt, zie je onderaan de tekst een button staan “Neem contact met ons op“. EINDELIJK!
  7. Schrijf een bericht en verstuur het.
  8. Wachten op een antwoord.
STAP 3
STAP 4
STAP 5
STAP 6
STAP 7

Zoals je ziet is het zelf even zoeken naar het juiste topic om de button “Neem contact met ons op” te vinden. In de stappen hieronder vond ik het terug bij “Terugbetalingsbeleid”. MAar het is ook terug te vinden onder andere topics. Wel niet allemaal.

Kortom, er is dus toch een manier op Vinted te contacteren maar het is niet al te voor de hand liggend. En uiteraard is het nog steeds wachten op een antwoord… Laat in de comments hieronder gerust weten of het bij jullie gelukt is of niet!


Belangrijke opmerking: wij van Hoedoen.be kunnen jullie niet verder helpen met jullie vragen voor de klantendienst van Vinted. We tonen op deze pagina enkel hoe je Vinted en hun klantendienst kan contacteren. 

The following two tabs change content below.

Nick Van Ranst

Nick is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing.

36 reacties

  • Beste,ik heb te weinig verzendkosten aangerekend en denk dat het pakje niet bij de persoon zal geraken.
    Hoe kan ik dit oplossen aub.
    Wil zelf instaan om de hogere verzendkosten te betalen.
    Mvg,Nathalie

  • Pauline schreef:

    Een verzonden artikdl is na 16 dagen nog steeds niet toegekomen. Vinted belooft na 12 dagen dat je een vergoeding krijgt als het niet aankomt. Dit werd naar Frankrijk verzonden en zou daar ergens zijn bij een Mondial postpunt. Ik kan geen contac opnemen met Vinted… Wat moet ik nu in godsnaam doen? 😩.

  • Schouteden Mia schreef:

    Beste,
    Heb juist iets verkocht op vinted maar ipv 8 € werd er maar 2,50 € overgmaakt door Vinted.
    Heb een mail gestuurd naar
    Het Vinted-team <no-reply@vinted.be …in de hoop van.
    Voor de koper is het ook niet leuk want zij heeft 8 € overgemaakt.
    Wat kan ik verrder nog doen.
    Mvg // Mia

    • Nick Van Ranst schreef:

      Dag Mia, mailen naar een “no-reply” adres zal jammer genoeg niets uithalen. Het is immers een adres waar de mails niet van worden gelezen (no reply staat voor niet antwoorden…). Zoals in het artikel beschreven zijn de contacteermogelijkheden van Vinted zeer beperkt.

  • Honfleur Boncoeur schreef:

    IK moet een pakje versturen naar Frankrijk via bpost, heb adres en naam, maar kan onmogelijk postticket bestellen zonde E-mail en GSM nr. van de geadresseerde. Ben hier al uren mee bezig. Ik schrijf constant naar de koper, maar zij antwoordt niet. Het geld is gestort bij Vinted, maar ik kan niet versturen. Kan Vinted niet bereiken, hebben zij dat niet voorzien dat deze gegevens verplicht zijn, ook met Mondial Relay is dat zo

  • Ik heb een heel aantal bestellingen gedaan maar nog maar 1 is toegekomen. Bij sommige staat zelfs dat het 21 dagen kan duren alvorens ontvangst. Hoe komt dit?
    Met vriendelijke groeten Jessy

  • Veerle Schippers schreef:

    goeie morgen, kleine 2 weken geleden een pakketje verzonden. Dat is niet aangekomen, zit blijkbaar ergens in Antwerpen. Ik krijg van niemand reactie ( niet van vinted en niet van mondial relay), enkel de koper heeft mij verwittigd van het probleem. Wat nu??

  • Shanna schreef:

    Hallo,
    Ik verkocht op vindet een paar pumps. Ze koper wou ze uiteindelijk niet kopen omwille van enkele krasjes. Ongeveer een maand geleden ging ze de pumps terug opsturen maar tot op vandaag niets ontvangen. Ik vroeg er naar en ze zei dat ze verstuurd waren. Nu heeft ze me geblokkeerd op vindet. Ik vind het bijzonder jammer…

  • Veerle Vanhooren schreef:

    Beste,
    Ik had artikel te koop geplaatst maar was al verkocht.
    Nu schrijft er nog iemand geld over maar is verkocht!
    Koper kan ik blijkbaar nt contacteren.
    Wat doe ik nu?
    Mvg

  • Van nieuwenhuyse dorien schreef:

    Hey,

    Mijn uitstaande bedrag blijft daar maar staan. Komt niet in mijn vinted portemonnee! Hoe krijg ik die daar wel???

  • FV schreef:

    Beste,
    Ik heb een trui gekocht op vinted.
    Prijs 4 Euro, verzeding 3,28 Euro.
    Bij onvangst merk ik dat er een gat zit in de trui.
    Ik contacteer de verkoper en die zegt dat niet te hebben gezien.
    Nochtans heeft deze de staat gezet als ‘goed’.
    Ik zie nu dat de enigste mogelijkheid is de trui terug sturen.
    Ik betaal dan dus 2x verzending (naar mij en terug) = 6,56 en dan heb ik niks en de verkoper krijgt zn 4 euro terug.

    Dit vindt ik toch wel vreemd… een kapotte trui aankrijgen en niks kunnen doen buiten nog eens de verzending te moeten betalen !?!?

  • Bonnie schreef:

    Hallo

    Ik heb wat bij iemand gekocht
    Maar diegene verzend het niet
    Heb al een aantal keer gevraagt waarneer het word verzonden maar krijg geen andwoord ik heb er wel voor betaald.
    Als ik het anuleer krijg ik dan het geld terug?
    Ik probeer al een paar dagen een mailadres of telefoonnummer te zoeken van vinted zelf om contact op te nemen

  • Utsi annick schreef:

    Beste, over meer als 14 dagen heb ik een kleedje gekocht bij iemand
    Nu verleden week kreeg ik een bericht dat het is aan gekomen in het relais punt
    Nu ben ik daar gaan horen en zij hebben dat pakje niet binnen
    Wat nu?

  • Beste, ik heb een trui verkocht die blijkt nu niet te passen, ik heb de koper gevraagd hem te retourneren en de verzendkosten te betalen. Nu wil ze dat ik de trui terugbetaal en dat ze hem gewoon gaat houden. Vond dit geen goed idee, waardoor ze mij nu uitscheld voor oplichter, leugenaar, dom,…. wat doe ik hier nu mee ?????😪

    • Tamara schreef:

      Ik heb ook zo een probleem….heb een heel dure jas in perfecte staat verkocht aan een Spanjaard. Hij beweert nadat er gaten i zitten en vlekken en scheld mij uit voor oplichter . Huj wil hem voor1€ houden maar in wil de kas terug. Hij blijft maar excuses zoeken om de jas niet terug te sturen en ik vrees als het zover komt dat hij hem zal beschadigen om zijn gelijk te halen ! Hoe kan ik mij hiertegen wapenen in de toekomst ? Hij stelt nu voor om de jas te koop aan te bieden en dat in hem voor 1€ terugkoop ,,,

  • Carine sagaert schreef:

    Reeds 2 maal werd een merkhandtas onterecht verwijderd. Van Vinted moet ik meer bewijzen geven dat de handtassen echte merken zijn. Al verschillende foto s bijgevoegd waarop de echtheid wel duidelijk staat. Maar toch komen de tassen er niet meer op.

  • Rouleaux schreef:

    Hallo
    Heb op Vinted een jas gekocht van een dame maar deze krijgt de scancode ( die ze van Vinted heeft ) voor de verzending niet ingescand… nu heb ik geen jas en het geld nog steeds niet terug… nergens een mail of tel.nr. te vinden inderdaad.. ook kun je nergens de vraag stellen hoe dit kan?! erg slecht en erg jammer..

  • Julie schreef:

    Hoi, ik heb een maand geleden een bestelling gedaan op vinted en heb nog steeds niks ontvangen . Nu kan ik zoals eerder gelezen berichten nergens een klantenservice e-mail adres vinden … ook de verkoper kan ik niet meer vinden om die te benaderen …
    wat kan ik het beste doen ?

  • Ik heb niets te koop. Heb de app verwijderd. Nu krijg ik mail dat de jurk verkocht is. Ik kan niemand verwittigen……. ik kan nergens contact nemen

  • Fb schreef:

    Ik kan geen berichten meer sturen en lijk te zijn geblokkeerd, maar ik heb geen idee waarom? Er heeft zich niks aparts voorgedaan voor zover ik het weet. Ik kan zelfs niet Vinted hierover betichten in helpdesk. Wat moet ik doen?

  • Ik heb een Parajumpers jas “verkocht” via vinted. De koper vond een bemerking op de jas die ik niet had aangegeven. Zelf had ik deze bemerking niet gezien. De koper wou vervolgens ipv 90euro 70euro betalen maar dit wou ik niet. Ik wou dat de koper de jas retourneerde en zijn geld terug kreeg.

    De koper wou de jas niet terugsturen. Maar nu heeft de koper zijn geld teruggekregen en wilt hij de jas nog steeds niet opsturen. Welke stappen kan ik verder ondernemen. Nu ben ik mijn jas kwijt en heb ik geen geld ontvangen. Ik dacht dat vinted betrouwbaar was met dit soort zaken. Waarom houd vinted het bedrag niet on hold totdat ik mijn jas terug heb gekregen??. Hoe kan dit zelfs voorkomen ik vind dit echt niet normaal.

  • Lottie schreef:

    Helaas heb ik een jurkje gekocht en NOOIT ontvangen! Wel voor betaald, incl. kopersbescherming waar je zgn voor betaald terwijl ze niets oplossen. Hoe kun je VInted persoonlijk contacten? Ik ga dit doorgeven aan de consumentenbond.

  • Nathalie schreef:

    Dag dit is de eerste keer dat ik een pakje verstuur het is naar Frankrijk en het zijn schoenen. Ik verzend het via mondial relay maar hoe verpak ik het? Is een schoendoos voldoende? En dan de eticket gewoon afprinten en opplakken? Kan ik het pakketje dan gewoon afzette bij een afhaalpunt of moet ik ervoor nog iets doen? Gr Nathalie

  • Sylvie schreef:

    Ik heb een blush verkocht maar deze persoon is na 2 weken nog steeds het product niet gaan ophalen ?
    Kan ik vinted hier over contacteren ?

  • Sabine Ruys schreef:

    Hallo, wat een problemen, jammer voor zo’n leuke site. Ik heb sjans blijkbaar….nog maar twee aankopen gedaan eentje liep perfect en de tweede is terugbetaalt. 👌
    Maar mijn app werkt niet meer naar behoren. Op het instellen van lokatie bij zoekopdrachten loopt het systeem telkens vast. En ik weet ook niet waar terecht om het op te lossen. Ik blijf het wel een leuke app vinden, maar ik koop enkel in “de buurt” zodat ik rechtstreeks onderling kan ophalen.
    Groetjes Sabine.

  • Femke De Coene schreef:

    Ik heb via vinted een pakketje verkocht. Nu heeft de koper een pakketje ontvangen met mijn adres en naam op terwijl ik dat nietheb verstuurd. En het pakket dat ik wel heb verstuurd is niet terrecht. Wat nu ?

    • Nick Van Ranst schreef:

      Hi Femke, we hebben volgens ons de manier gevonden om Vinted hierover te contacteren. Het artikel hierboven is daarnet aangepast met nieuwe informatie. Check het even of dit geholpen heeft. Grtz!

  • Conny schreef:

    Beste,
    Er staan laarsjes te koop en iemand heeft een bod gedaan en ik heb het bod geaccepteerd , er word gezegd dat ik moet wachten op het label om erop te hangen , maar dat krijg ik niet kan ik die laarsjes nog aan iemand anders verkopen of niet

Laat een reactie na