Hoe contacteer ik Amazon.com klantendienst?

Hoe contacteer ik de Amazon klantendienst? Als je klant bent of wil worden bij Amazon.com, al jaren de meest populaire webshop over heel de wereld en ook in België, dan zijn er heel wat mogelijkheden om hun klantenservice te contacteren.

Als je de klantenservice van Amazon wil contacteren, heb je natuurlijk graag snel antwoord en dan zijn chat, e-mail en telefoon de snelste manieren om in contact te komen. Chat is de methode die bij Amazon zelf steeds wordt aangeduid als aangeraden manier om contact op te nemen en dat is ook de methode die voor ons het best bleek te werken:

1. Via chat

Chat is de makkelijkste manier om in contact te komen met de klantenservice. We deden zelf de test en binnen de 3 seconden hadden we iemand aan de overzijde om ons te helpen! Om te chatten met Amazon, doe je het volgende:

OPEN HIER DE WEBSITE >
  1. Open de website via bovenstaande button
  2. Log in op je account (dan is de website in het Nederlands!)
  3. Kies helemaal onderaan voor HULP (onder We helpen je graag)
  4. Kies bij de Help onderwerpen voor Heb je meer hulp nodig? > Contact
  5. Duid bij Vertel ons meer over je probleem in 2 tijden je probleem aan
  6. Je ziet nu onderaan de chat knop verschijnen. Via deze button kan je meteen chatten met de klantenservice.

2. Via telefoon

OPEN HIER DE WEBSITE >
  1. Open de website via bovenstaande button
  2. Log in op je account (dan is de website in het Nederlands!)
  3. Kies helemaal onderaan voor HULP (onder We helpen je graag)
  4. Kies bij de Help onderwerpen voor Heb je meer hulp nodig? > Contact
  5. Duid bij Vertel ons meer over je probleem in 2 tijden je probleem aan
  6. Kies nu onderaan de telefoon knop.
  7. Zoals je op onderstaande afbeelding ziet kan je nu je telefoonnummer invoeren door Belgium te kiezen en na +32 je nummer in te voeren. Je zal dan meteen opgebeld worden door de Amazon klantendienst.

3. Via email

Een e-mail vanuit je account is ook een uitstekende manier om Amazon te contacteren, aangezien alle informatie en bestelhistoriek aan je account gekoppeld zijn. Zo kan je Amazon mailen:

OPEN HIER DE WEBSITE >
  1. Open de website via bovenstaande button
  2. Log in op je account (dan is de website in het Nederlands!)
  3. Kies helemaal onderaan voor HULP (onder We helpen je graag)
  4. Kies bij de Help onderwerpen voor Heb je meer hulp nodig? > Contact
  5. Duid bij Vertel ons meer over je probleem in 2 tijden je probleem aan
  6. Je ziet nu onderaan de Email button verschijnen (zie afbeelding). Via deze button kan je meteen mailen naar de klantenservice.

Met dank aan: amazon.com

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan Van Asch (toon alles)

6 reacties

  • natascha gryson schreef:

    ik belde al met een nummer die ik kreeg via 1207 wordt ingehaakt ,mailen kan je niet chatten ook niet ,maar ze houden wel ieder maand 6€ af van mijn kredietkaart sinds ik iets kocht dit afmelden op de site lukt niet .Wat moet ik doen das corupt zenne

    • Guy De Backer schreef:

      heb al 2 maal gebeld naar Frankrijk wegens het debiteren van een dienst, ik ben geen klant van Amazon.
      telkens vriendelijke mensen met de belofte van mailreactie van Amazon en terugbetaling binnen de 7 dagen, dat was eind oktober 2019

  • Muylaert Luc schreef:

    Beste.
    IK zoek een memorykaart voor mijn fototoestel van sony.
    Namelijk Cyber shot DSC-S80 en Cybershot DSc-H80.
    Ben op zoek naar de memorykaarten 2x 4 of 8GB.Of 1x32GB.
    Dus geen SD kaarten-Liefst Lexor Memory Stick Pro Duo Mark 2.
    Kan ik dit bij jullie bekomen?
    Groetjes.

  • cecile van Poppelen schreef:

    Beste mensen. ik heb bij jullie een weerstationnetje besteld, nu zelfs 2 keer en ik krijg steeds een andere leveringstijd en ben dan altijd thuis maar de bestelling komt niet.art.nummer WS 9612. Hoe zit dat ?????

  • Yves Declercq schreef:

    Na 4 maanden toevallig ontdekt dat men mij sinds 20 juni 2020 iedere maand 2.99 € debiteert voor Amazon Prime dat ik niet gevraagd heb. Een voordeel zou zijn dat men gratis zijn bestellingen krijgt opgestuurd. Maar bij mijn mijn bestelling van 20-6-2020 heb ik wel degelijk portkosten moeten betalen. Verder heb ik geen ander voordeel van Prime gebruikt. 10 dagen geleden al klacht voor ingediend maar nog altijd geen antwoord gehad. Dit zijn typische machtsmisbruiken van een multinational. Laat Amazon iedere maand 2,99 miljard euro kartelboete betalen dan weten ze wat ze de mensen aandoen.

  • Vandecaveye ria schreef:

    Op 26januari kocht ik een braadslede met leveringsdatum 30 januari, we zijn nu 18 februari en heb ze nog altijd niet ontvangen

Leave a Comment