Hoe Orange klantenzone aanmaken en inloggen?

Laatst aangepast op

Via de online Klantenzone van Orange, het voormalige Mobistar, kun je vrijwel alles over je abonnement inzien. Daarnaast is het mogelijk om de nodige veranderingen door te voeren. Over het algemeen werkt de Klantenzone van Orange erg soepel en is het klantvriendelijk in elkaar gezet. Hierdoor is het voor iedereen die regelmatig gebruik maakt van het internet eenvoudig om te gebruiken. Een ander voordeel is dat je veel minder vaak contact op hoeft te nemen met de klantendienst.

Hoe Orange klantenzone aanmaken?

Alles wat je nodig hebt om toegang te krijgen tot de Orange klantenzone, is een Orange GSM nummer. Je dient gewoon:

  1. Klik op de button hieronder
  2. Selecteer rechtsboven klantenzone
  3. Kies ik schrijf me in
  4. Vul je gsm nummer* in (Vb. 0496382939) of je Orange internet everywhere nummer*.

Ben je een nieuwe klant? Dan dien je 2 dagen te wachten om deze procedure in te zetten tot je nummer is verwerkt in het Orange systeem.

Naar Orange website >

Hoe inloggen op Orange klantenzone?

Aanmelden op de Orange klantenzone is vrij eenvoudig:

  1. Klik op de button hieronder
  2. Selecteer rechtsboven klantenzone
  3. Bij het scherm Aanmelden heb je nu 2 opties: Aanmelden via itsme of met je gebruikersnaam (vb. steven.jones) en wachtwoord.
Naar Orange website >

Orange klantenzone mogelijkheden

Het is handig dat je altijd in kunt loggen op de Klantenzone van Orange. Door de verschillende tabbladen in het hoofdmenu is het makkelijk om door de website te navigeren. Deze zijn opgedeeld in menu’s en submenu’s waardoor het geheel altijd overzichtelijk blijft.

Informatie over je bundel

Voor gebruikers van de mobiele diensten van Orange is het mogelijk om in te zien wat je allemaal verbruikt hebt. Daardoor weet je precies hoeveel minuten en data je nog over hebt voor deze maand. Dat is uiteraard handig om te voorkomen dat je meer belt en internet dan je pakket toestaat. Bovendien kun je een zogenaamde Personal Check Up doen. Daarin wordt je verbruik vergeleken met je huidige abonnement. Orange geeft je vervolgens advies of je abonnement nog steeds bij je past of dat het tijd is voor een ander tariefplan. Deze Check Up houdt rekening met je laatste drie maanden. Alle aspecten van je abonnement worden daarbij betrokken, dus ook wanneer je internationaal belt en sms’jes verstuurt.

Informatie over je facturen en betalingen

Je kunt ook een betalingsoverzicht inzien op de Klantenzone van Orange. Daar worden de facturen van de laatste 18 maanden in opgenomen. Er staat ook meteen bij welke je al betaald hebt en welke niet. Desgewenst kun je dit gehele overzicht downloaden. Dat kan in een formaat dat door Excel kan worden gelezen of in een pdf-formaat. Het is daarbovenop handig dat je openstaande facturen direct kunt betalen via de Klantenzone. Alles standaard betalingsmethoden zijn beschikbaar.

Pas je abonnement aan

Het kan zijn dat je huidige abonnement niet meer past bij je gebruik van mobiele diensten. Dat kan je zelf te weten zijn gekomen, maar je kunt ook advies krijgen via de Personal Check Up. Als je naar ‘Mijn tariefplan’ gaat in het menu, dan kun je jouw abonnement aanpassen. Je kunt zelfs tariefplannen deactiveren of een geheel nieuw tariefplan aanvragen. Dat doe je bijvoorbeeld wanneer je een tweede telefoon wilt gebruiken voor je werk.

Instellingen voor je telefoon

Er is een tabblad in de Klantenzone waar je van alles kunt instellen betreffende je telefoon. Je kunt je telefoon configureren zodat je altijd gebruik kunt maken van je favoriete instellingen. Daarbovenop is het mogelijk om je telefoon weer te ontgrendelen. Dat is nodig wanneer je meerdere keren een verkeerde pincode ingetypt hebt. Steeds meer mensen kiezen ervoor om een back-up te maken van de gegevens op hun telefoon. Dat zijn bijvoorbeeld al je contacten en hun telefoonnummers. Deze worden online opgeslagen waardoor je ze niet meer kunt verliezen. Bovendien kun je ze via de Klantenzone eenvoudig overzetten naar een andere telefoon, bijvoorbeeld wanneer je een nieuw exemplaar in gebruik hebt genomen.

Verzekeren en aangifte doen

Het is zeker geen slecht idee om je telefoon te laten verzekeren. Dat doe je bijvoorbeeld tegen diefstal. Via de Klantenzone van Orange is dat allemaal mogelijk. Je kunt bovendien meteen aangifte doen wanneer jouw telefoon gestolen is. Het is ook mogelijk om in te laten schatten wat de waarde van je huidige telefoon is. Je komt dan meteen te weten of een verzekering voor je toestel het waard is. Daarbovenop is dit erg handig omdat je weet of je je telefoon in kunt ruilen wanneer je een nieuwe wilt hebben. De nieuwste modellen vind je gewoon in de catalogus die ook in de Klantenzone te vinden is.

Kom te weten wat je moet doen als je telefoon het niet meer doet

Een niet werkende telefoon is erg vervelend. Helemaal omdat je hem waarschijnlijk elke dag gebruikt. Gelukkig is het lang niet altijd het einde van de wereld. Er zijn altijd een paar handelingen die je kunt proberen. In veel gevallen zal het probleem softwarematig zijn. Op de Klantenzone staan handige tips en tricks om jouw telefoon weer aan de praat te krijgen wanneer hij niet meer naar behoren functioneert. Dit kan je veel geld besparen. Je hoeft je telefoon niet na te laten kijken door een reparateur. Bovendien zal het vaak niet nodig zijn om een nieuwe aan te schaffen.

Extra voordeel voor trouwe klanten

Orange beloont trouwe klanten. Wanneer je langere tijd gebruik maakt van de diensten van Orange kun je leuke extra’s verwachten. Ook die vind je terug in de Klantenzone. Je hoeft bovendien helemaal niet zo lang een klant te zijn om te profiteren. Het is daarbovenop niet nodig om het programma te activeren. Dat gebeurt automatisch. Via de Klantenzone kun je instellen hoe je op de hoogte wilt worden gehouden van de cadeaus waar je recht op hebt. Dat kan per sms en e-mail. De nieuwe versie van het programma heet Orange Thank You.

Pas je persoonlijke gegevens aan in de Klantenzone

Het is uiteraard ook mogelijk om je persoonlijke gegevens aan te passen in de klantenzone. Dat is handig wanneer je verhuist of wanneer je een ander e-mailadres wilt gebruiken. Bij ieder account van Orange hoort een gebruikersnaam en wachtwoord. Ook deze inloggegevens kun je aanpassen in de Klantenzone.

Nog geen Orange klant?

Dan wordt het hoog tijd dat je het sterke aanbod van Orange eens bekijkt. Via onderstaande button krijgt u meteen een overzicht van het beste aanbod dat Orange op dit moment voor u heeft klaarstaan.

Naar Orange website >
The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan Van Asch (toon alles)

Leave a Comment