fbpx

Hoe bredere schouders en V-vorm krijgen?

Wil je in de zomer met brede schouders over het strand heen kijken in een Baywatch pose? Terecht, want een brede torso betekent zowat het summum van mannelijkheid. Het is immers een publiek geheim dat vrouwen zich meer voelen aangetrokken tot mannen met een smal middel en brede schouders, de zogenaamde V-vorm. Ze maken niet voor niets deel uit van de 7 schoonheden van de man. Daarnaast laten ze je meteen een pak sterker en imposanter lijken. Als je deze 5 stappen ter harte neemt, zal je ze krijgen:

Stap 1: 3 schouderoefeningen

1) Military Press: Dé oefening bij uitstek voor brede schouders is de military press. Deze oefening 2x per week in 4-5 sets uitvoeren zorgt er sowieso voor dat je schouders zullen groeien.
2+3) Dumbell raises zijwaarts + voorwaarts: Dumbell raises kan je zowel voorwaarts, zijwaarts als achterwaarts uitvoeren. Vooral de dumbell raises zijwaarts hebben een grote impact op het volume van je schouders.

Door de combinatie van deze 3 oefeningen train je je schouders nog niet helemaal compleet, er bestaat immers voorts nog een breed scala aan schouderoefeningen, maar dit zijn zonder twijfel wel de 3 belangrijkste schouderoefeningen.

Stap 2: win massa en volume

We kennen allemaal wel zo iemand: de jongen vanop school die van nature uit tenger gebouwd is en maar geen aanleg lijken te hebben om ook maar het minste volume in zijn lichaam te creëren. Vaak is het metabolisme en een snelle stofwisseling daarbij de eigenlijke oorzaak. De schouders van een dergelijk figuur zijn dikwijls navenant: weinig volume en tenger. Met behulp van een een Mass Gainer, in combinatie met de juiste schoudertraining, zal het lichaam van zo’n persoon al snel extra volume krijgen en op termijn uitgroeien een brede torso kweken.

Stap 3: Train de bovenkant van je rug

De typische V-vorm krijg je door ook je borst en rug mee te trainen in proportie. Een brede rug bekomen je dankzij lat-pull-downs en pull-ups. Zoals bodybuilder Calum Von Moger terecht aanhaalt over pull ups: “You always need a pair of wings to fly”. En wanneer je zijn naam eens googelt, zal je zien wat hij bedoelt!

Stap 4: Zwemmen

Diezelfde V-vorm met een smal middel en brede schouders vind je niet toevallig terug bij veel zwemmers. Do we need to say more wanneer je de schouders van pakweg Ian Thorpe eens gaat bekijken? Juist ja. Bij het zwemmen worden trouwens niet alleen je schouders en rug, maar zowat al je spiergroepen aan het werk gezet en verlies je door de verhoogde hartslag ook nog eens vet. Tijd om een plonsje te gaan wagen dus want er valt niets te verliezen!

Stap 5: Train een smaller middel

Het ontwikkelen van wijde schouders en het versmallen van je middel geeft je nog meer die V-vorm die je zo graag wil. Je middel smaller maken doe je door je vetpercentage af te bouwen en extra te focussen op je schuine buikspieren.

The following two tabs change content below.
Johan is mee verantwoordelijk voor de inhoud van hoedoen.be. Hij vindt het interessant om mensen met handige tips op weg te helpen naar een oplossing. Je kan hem vinden via Linkedin

Laatste berichten van Johan Van Asch (toon alles)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.